۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۰
کد خبر: ۵۹۰۱۶۶
حجت الاسلام مصطفی پور:

حوزه انقلابی نباشد انقلاب دچار انحراف خواهد شد

حوزه انقلابی نباشد انقلاب دچار انحراف خواهد شد
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم حوزه انقلابی را هویت بخش نظام دانست و گفت: اگر حوزه‌ها از مسیر انقلابی گری خود منحرف شوند، انقلاب اسلامی منحرف خواهد شد و به اساس دین ضربه وارد می‌شود.
حجت الاسلام محمدرضا مصطفی پور استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزری رسا، با بیان اینکه انقلابی بودن یکی از شرایط بقای نظام اسلامی است، گفت: از ویژگی‌های فرد انقلابی هوشیاری و بیداری نسبت به اقدامات دشمنان علیه انقلاب و اسلام و آمادگی برای رویارویی و مقابله با دشمن است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی ماندن حوزه ها، اظهار داشت: انقلاب با نام دین و اسلام شکل گرفته و دشمنانی زیادی دارد، طبیعتا اگر بخواهیم به لحاظ دینی انقلاب را حفظ کنیم باید هوشیاری و بیداری خود را در ابعاد مختلف حفظ و تقویت کنیم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه مراجع تقلید در حفظ نظام نقش تعیین کننده‌ای ایفا می‌کنند، ابراز داشت: حوزه علمیه با تکیه بر ظرفیت مراجع و روحیه‌ی انقلابی از صد مشکلات عبور خواهد کرد.

وی افزود: روحانیت در خط مقدم جنگ فرهنگی علیه مستکبران عالم قرار دارد و اگر حوزه‌ها از مسیر انقلابی گری خود منحرف شوند، انقلاب اسلامی منحرف خواهد شد و به اساس دین ضربه وارد می‌کند.

مدرس جامعه المصطفی به وظایف نهاد‌های عالی حوزه در انقلابی ماندن حوزه‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف مهم نهاد‌های تصمیم گیر در حوزه، استفاده از ظرفیت مدرسان انقلابی است.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلابی گری دارای دو بعد تربیتی و علمی است، افزود: اگر مدرسان حوزه‌های علمیه معتقد به انقلاب نباشند طبیعتا طلاب هم از آن‌ها تأثیر خواهند پذیرفت.

حجت الاسلام مصطفی پور بر وحدت، انسجام و همدلی میان نهاد‌های حوزوی تأکید کرد و اظهار داشت: نباید اجازه دهیم که عده‌ای با طرح مسائل حاشیه‌ای میان نهاد‌های حوزه اختلاف ایجاد کنند.

وی با اشاره به لزوم استقلال حوزه از جریان‌هایی که قصد سلطه بر حوزه را دارند تأکید کرد و ابراز داشت: عده‌ای به خیال خود، برای رسیدن به اهداف و منافع خود سعی دارند که حوزه را با خود همراه کنند، غافل از اینکه حوزه انقلابی هوشیار و بیدار است و اجازه سوء استفاده نمی‌دهد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه در پایان سخنان خود حوزه را هویت بخش به نظام دانست و گفت: هویت اسلامی نظام در سایه حوزه علمیه انقلابی شکل گرفته است؛ بنابراین جدایی میان حوزه و نظام امکان پذیر نیست. /ت۳۰۲/ق
ارسال نظرات