۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۹۰۲۱۸
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مردم ايران هيچگاه تسليم مشكلات اقتصادي نخواهند شد

مردم ايران هيچگاه تسليم مشكلات اقتصادي نخواهند شد
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: مردم ایران اسلامی هیچگاه تسلیم مشکلات اقتصادی کشور نخواهند شد و از این مشکل نیز عبور خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، سيد محمد حسيني يكشنبه شب در نشست هم انديشي چهل سالگي انقلاب اسلامي كه درسالن دكتر قريب دانشگاه علوم پزشكي كاشان برگزار شد با بيان اينكه برخي اوقات زحمت ها و تلاش هاي دوران انقلاب اسلامي ناديده گرفته مي شود، گفت: بخشي از ناديده گرفتن تلاش ها ناشي از ضعف مديريت است.

وي با يادآوري تأكيد رهبر معظم انقلاب مبني بر بها دادن به نيروهاي مومن و متدين، افزود: برخي فرهنگ غرب را بر فرهنگ اصيل انقلاب ترجيح داده و مانع کار انقلابي ها مي شوند، از اين رو برخي غير مذهبي ها و ليبرال ها از همان ابتدا در زمينه هاي فرهنگي و سياسي در کشور فعاليت کردند و امروز نيز دولت سرمايه گذاري نمي کند تا هنر متدين بروز و ظهور داشته باشد.  

حسيني گفت: قبل از انقلاب اسلامي  اكثريت فعالان عرصه تئاتر و رمان در کشور از توده اي ها بودند و بعد از انقلاب اسلامي نيز همان شرايط ادامه داشت و حتي در دوره اي برخي از آنها 20 سال خارج از کشور به كشور برگشتند و افکار خود را درسينما پياده کردند.

به گفته وي، رويکرد سينماي پيش از انقلاب تنها تجاري، سرگرم کننده، سخيف، خشن و در مواردي مبتذل بود اما سينماي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در ژانرهاي مختلف عفيف، حرفه اي، اخلاقي، نجيب و در مواردي فاخر شد.

وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامي، يادآور شد: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي فرهنگ تئاتر و سينما وارداتي غرب بود و برخي نيز متأسفانه آن را پذيرفته بودند اما به اين گونه نبود که از فعاليت همه هنرمندان جلوگيري شود، بلکه با اصلاحاتي کار را ادامه دادند.

حسيني مهتمرين چالش فرهنگي کشور را تقابل بين فرهنگ اسلامي ايراني و فرهنگ غربي دانست و گفت: منظور از واژه غرب در عبارت فرهنگ غربي، تنها جغرافيا نيست چرا كه چنين فرهنگ ابتذالي در سينماي هند وجود دارد.

وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه توجه به معناگرايي، مستند، سياست، دفاع مقدس و اجتماع را از جمله ويژگي هاي سينماي پس از پيروزي انقلاب  اسلامي دانست و افزود: برخي از اين فيلم ها به پرفروش ترين و پرمخاطب ترين هاي سينماي ايران تبديل شدند.

به گفته وي، يک هزار و 141 فيلم در 45 سال سينماي قبل از انقلاب اسلامي تهيه و توليد شد که اين تعداد توليدات در 38 سال گذشته بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران به 2 هزار و 517 فيلم رسيد و امروز نيز برخي از اين فيلم ها در جهان شناخته شده و در رديف فيلم هاي پرمخاطب قرار گرفته است.

حسيني يادآور شد: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي 203 فيلم مستند توليد شد، اما بعد از پيروزي انقلاب اسلامي بيش از 7 هزار فيلم با مضمون هاي تاريخي، فرهنگي، دفاع مقدس و شخصيت ها توليد شد.

وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه با اشاره به اينكه تا سال 57 در مجموع يک هزار و 500 عنوان کتاب در ايران منتشر شد، گفت: بيشتر اين كتاب ها نيز ترجمه بود اما بعد  از پيروزي انقلاب اسلامي سالانه افزون بر يكصد عنوان کتاب در کشور منتشر مي شود.

حسيني همچنين  به شرايط اقتصادي کشور اشاره كرد و گفت: مردم ايران اسلامي هيچگاه تسليم مشكلات اقتصادي كشور نخواهند شد و از اين مشكل نيز عبور خواهيم كرد.

لازم به ذكر است، نشست هم انديشي 40 سالگي انقلاب اسلامي با عنوان ‹‹دستاوردها و چالش هاي فرهنگي در چهار دهه انقلاب اسلامي›› با حضور اساتيد دانشگاه علوم پزشكي كاشان  به ميزباني دانشگاه علوم پزشکي کاشان برگزار شد./1307/پ310/ب1
محمد ملك آبادي
ارسال نظرات