۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۹۰۲۷۳
حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی:

خداوند عصر غیبت را امتحانی برای امت قرار داد

خداوند عصر غیبت را امتحانی برای امت قرار داد
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند عصر غیبت را امتحانی برای امت قرار داد، گفت: خداوند با غیبت امام زمان (عج) مردم را مورد امتحان و آزمایش قرار می‌دهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر خم، گفت: حضرات معصومین هر یک خصوصیات منحصربه‌فردی دارند که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: خصوصیات پیامبر اسلام و امام علی (ع) همانند هم بود ازاین‌رو ائمه اطهار (ع) همان‌گونه که پیامبر اسلام را بزرگ می‌داشتند امام علی (ع) را نیز بزرگ داشته و به ایشان احترامی ویژه می‌گذاشتند؛ برای مثال امام حسین (ع) سیدالشهدا هستند و این عنوان تنها به ایشان اختصاص دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی ادامه داد: امام حسن عسکری (ع) نیز اختصاصاتی داشتند که سایر معصومین نداشتند برای مثال ایشان آخرین امام آشکار هستند.

این خطیب مشهور بیان داشت: امام حسن عسکری (ع) برای آن‌که مردم به دوران غیبت عادت کنند و دین الهی حفظ شود در دوران امامت خویش از پس پرده با مردم سخن می‌گفتند تا مردم بیشتر عصر غیبت را درک کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند عصر غیبت را امتحانی برای امت قرار داد، اظهار داشت: خداوند با غیبت امام زمان (عج) مردم را مورد امتحان و آزمایش قرار می‌دهد. امام زمان (عج) تاج امامت خاصه بر سردارند و مقام ایشان بسیار بالا است.

وی افزود: با ظهور امام زمان (عج) همه علوم زمین آشکار می‌شود تا بر اساس آن علوم حضرت جهان را اداره کنند. امروز نیز بر همه اسرار و حالات بشر آگاه هستند و اعمال انسان‌ها را مشاهده می‌کنند. امام زمان (عج) نجات‌دهنده بشر و هدایت‌کننده جوامع انسانی به‌سوی کمال هستند. /۸۱۳/پ203/ب1
ارسال نظرات