۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۹۰۳۴۴
رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان خبر داد؛

ثبت وقف 3 میلیارد ریالی در کاشان

ثبت وقف 3 میلیارد ریالی در کاشان
رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان كاشان از يك موقوفه به ارزش ريالي حدود سه ميليارد ريال در شهرستان كاشان خبرداد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام اصغر توسلی در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: رضا کریمی واقف خیراندیش کاشانی اهل روستای استرک این شهرستان شش دانگ منزل مسکونی و باغ خود را در روستای استرک کاشان وقف کرد.

وی مساحت منزل مسکونی و باغ این واقف خیراندیش را ۴۹۳ متر مربع اعلام کرد و افزود: این وقف به شماره پلک ثبتی ۶۹۳ با هدف ایجاد مجتمع فرهنگی قرآنی پیامبراکرم (ص)، انجام اقامه نماز، انجام امور قرآنی و فعالیت فرهنگی مذهبی وقف کرد.

حجت الاسلام توسلی با اشاره به اینکه این وقف به عنوان دهمین وقف جدید در سال جاری در اداره اوقاف و امور خیریه کاشان به ثبت رسید، اظهار داشت: این موقوفه با کد‹‹۱۰۲۲۴۵۸۵۰۰۰۰۰۰›› در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه سازمان اوقاف به ثبت رسید.

وی ارزش ریالی این موقوفه را حدود سه میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: این موقوفه در روستای استرک از بخش مرکزی کاشان در ۲۵ کیلومتری کاشان واقع شده است.

حجت الاسلام توسلی در ادامه بر حفظ موقوفات بر جای مانده از واقفین خیراندیش برای خدمت به جامعه تأکید کرد و افزود: شهرستان کاشان در حال حاضر دارای ۸ هزار و ۶۷۷ رقبه وقفی است.

وی همچنین تعداد موقوفات شهرستان کاشان را ۲ هزار و ۲۸۸ موقوفه اعلام کرد و گفت: از این تعداد موقوفه در شهرستان کاشان حدود ۶۴۴ موقوفه مسجد، ۹۴ حسینیه، ۴ آرامستان، ۳ دارالقرآن، ۱۲ تکیه، ۲ زینبیه و یکهزار و ۵۲۵  سایر موقوفات است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ۷۰ درصد نیات واقفین کاشانی را نیات مذهبی اعلام کرد و افزود: این نیات در قالب روضه خوانی، روضه خوانی امام حسین (ع) و نیات فرهنگی و کمک به طلاب، کمک به زائرین و کمک به بیماران صعب العلاج است.

حجت الاسلام توسلی در ادامه با اشاره به اینکه موقوفه‌های زیادی در سطح شهرستان کاشان است که هنوز شناسایی نشده است اظهار داشت: مردم متدین شهرستان کاشان می‌توانند در غربت زدایی از موقوفات شناسایی نشده نقش بسزایی داشته باشند. /۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملك آبادي
ارسال نظرات