۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۵۹۰۳۵۱
استاد حوزه علمیه قم:

حوزه بدون پژوهش یک نهاد بی جان خواهد بود

استاد حوزه علمیه قم گفت: تولید علم باید متناسب با مقتضیات زمان باشد و ما باید بتوانیم رابطه فقه و تربیت و فقه و حکومت و حتی رابطه فقه و فضای مجازی را تعریف و روی آن سرمایه گذاری کنیم.

 به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین رفیعی در حاشیه چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی، در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: دیدن محیط پژوهشی نمایشگاه انگیزه های پژوهشی طلاب را بیشتر می کند و فضای فکری و تحقیقاتی را در طلاب تقویت می کند.


وی با بیان این که ما در حوزه های علمیه کار پژوهشی داریم و روی تحقیق و نوشتن تأکید زیادی داریم، افزود: در عین حال دیدن پژوهش های جدید و کارآمد در حوزه تأثیر زیادی دارد و چنین نمایشگاه هایی را باید در بدنه حوزه علمیه برپا کرد.


مدیر واحد پنج مدرسه علمیه شهید صدوقی مقوله پژوهش را بسیار مهم دانست و گفت: یکی از ارکان حوزه علمیه کار پژوهشی است و حوزه علمیه بدون پژوهش یک نهاد بی جان خواهد بود لذا با توجه به الگویی که مقام معظم رهبری ارائه کردند و نگاهشان نگاه تمدن سازی است در راستای این تمدن سازی م
ا باید قدم هایی را برداریم و یکی از مهمترین قدم ها کار تحقیق و پژوهش است.


وی با بیان این که تمدن سازی متوقف بر تربیت نیرو و تولید علم است، خاطرنشان کرد: تولید علم باید متناسب با مقتضیات زمان باشد و ما باید بتوانیم رابطه فقه و تربیت و فقه و حکومت و حتی رابطه فقه و فضای مجازی و دیگر عرصه های حضور اجتماعی را تعریف و روی آن سرمایه گذاری کنیم.


حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز داشت: باید در مراکز پژوهشی تحقیقاتی صورت بگیرد که معضلات جامعه را برطرف کند و سبک زندگی اسلامی را به جامعه معرفی کنیم و در جامعه گفتمان سازی کنیم./924/د103/ج

ارسال نظرات