۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۹۰۴۱۳
معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان:

پژوهشگران دینی مورد حمایت قرار نمی‌گیرند

پژوهشگران دینی مورد حمایت قرار نمی‌گیرند
حجت الاسلام رستمپور با بیان اینکه عمده پژوهشگران دینی مورد حمایت قرار نمی‌گیرند، گفت: متأسفانه نهاد‌های حوزوی هزینه‌ای برای حمایت از پژوهشگران ندارند هر چند که خواهان چنین حمایتی هستند.
حجت الاسلام محمدصادق رستمپور، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه در بحث پژوهش‌های دینی با مشکل موضوع شناسی مواجه هستیم، عنوان داشت: دستگاه‌های آموزشی متولی امر پژوهش‌های دینی در زمینه ارتباط با نهاد‌هایی که باید برای شان موضوع شناسی انجام دهند متأسفانه به خوبی عمل نکرده و عملا پژوهشگران دینی ما منقطع از سیستم و نیاز‌های پژوهشی نظام اسلامی عمل می‌کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: برخی پژوهشگران نیز با دقت به یافتن موضوعات پژوهشی که خواسته نظام اسلامی است، می‌پردازند، اما اینکه به صورت سیستمی و اصولی دنباله چنین مسیری پیگیری شود، متأسفانه حاصل نشده است.

این مقام مسؤول بیان داشت: به تازگی مجموعه‌های حوزوی با تخصصی کردن رشته‌های حوزوی تا حدودی توانستند آثار پژوهشی که ناظر به نیاز‌های نظام اسلامی باشد را محقق کنند.

حجت الاسلام رستمپور به تأسیس ۱۲ رشته تخصصی و راه اندازی مؤسسه‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: از آنجا که موضوعات کوچک‌تر و محدودتر شدند، پژوهشگران مؤسسه‌های تخصصی راحت‌تر و دقیق تر، پژوهش‌های دینی را در زمینه‌های فقهی، فلسفی و پیگیر می‌شوند.


وی با بیان این که امرزه فقه ما مطالب و موضوعات جدید را به صورت بسیار تخصصی دنبال می‌کند، افزود: سابق بر آن در حوزه، فقه بصورت عمده مباحث احکام فردی مبتلی به را دنبال می‌کرد، اما اکنون در پی فقهی است که به درد چارچوب‌های نظام اسلامی بخورد.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه عمده پژوهشگران دینی مورد حمایت قرار نمی‌گیرند، افزود: پژوهشگران خواستار بها دادن به پژوهش هایش، یا تبدیل پژوهش‌ها به کتاب و مقاله، مطالعه و نقد هستند که متأسفانه نهاد‌های حوزوی هزینه‌ای برای این امر ندارند هر چند که خواهان چنین حمایتی هستند./۹۴۵۶/ت602/ب1
ارسال نظرات