۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۵۹۰۴۵۷
مدیر مدرسه علمیه محمودیه کرمان:

علم و اخلاق دو رکن مهم طلبگی است

علم و اخلاق دو رکن مهم طلبگی است
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که علم و اخلاق دو رکن مهم طلبگی است، گفت: موفقیت طلاب در حوزه‌های علمیه به درس خواندن و رعایت تقوا است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام یدالله صادقی مدیر مدرسه علمیه محمودیه کرمان شب گذشته در مدرسه محمودیه کرمان در رابطه با زندگی طلبگی، گفت: علم و اخلاق دو رکن اصلی بوده که طلبه باید در زندگی خود داشته باشد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که انجام واجبات و ترک محرمات را باید طلاب رعایت کنند، خاطرنشان کرد: طلبه‌ای که در دنیا به واجبات خود اهمیت نمی‌دهد، زندگی خود را نابود کرده و به طلبگی ضرر وارد می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه محمودیه اظهار داشت: ظاهر و باطن یکسان، یکی دیگر از ملزومات طلبه در زندگی شمرده می‌شود تا بتواند یک الگوی خوبی برای مردم باشد.

استاد مدرسه علمیه محمودیه با بیان این که طلاب افزون بر انجام واجبات و ترک محرمات، به مستحبات هم عمل کنند، ابراز داشت: نافله خواندن را طلاب در نماز‌های روزانه خود داشته باشند.

وی با توجه به این که رفتار و کردار طلبه در دیگران اثر می‌گذارد، تصریح کرد: طلبه‌ای در حوزه‌های علمیه موفق بوده که در کار‌های خود فکر کند و کاری که مورد رضایت خدا نبوده را انجام ندهد.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: رفتن به هیات جهت عزاداری برای طلبه مشکل ندارد، اما این که هرشب هیات باشد و به درس خود ضرر وارد شود، رفتن به آن جا برای طلبه جایز نیست.

وی در پایان با اشاره به این که علم و اخلاق دو رکن مهم طلبگی شمرده می‌شوند، گفت: موفقیت طلاب در حوزه‌های علمیه به درس خواندن و رعایت تقوا است./۹۷۰۷/پ203/ب1
ارسال نظرات