۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۹
کد خبر: ۵۹۰۴۷۴
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

نباید نسبت به بزرگداشت مراسم های مربوط به اهل بیت کوتاهی کرد

نباید نسبت به بزرگداشت مراسم های مربوط به اهل بیت کوتاهی کرد
استاد حوزه علمیه قم گفت: بنابر تأکید مراجع تقلید مراسم های مربوط به اهل بیت(ع) باید تعظیم شود و نباید نسبت به برخی اهل بیت(ع) کوتاهی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی استاد حوزه علمیه قم در مراسم عزاداری وفات حضرت معصومه(س) در بیت حضرت آیت الله وحید خراسانی که با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، گفت: یکی از ظلم هایی که تاریخ در حق اهل بیت(ع) انجام داده این است که بسیاری از حوادث و حقایق زندگی ایشان روشن نیست.

وی افزود: برای مورخان آن زمان ثبت وقایع تاریخ اهل بیت(ع) مهم نبود بلکه بیشتر به ثبت شهوترانی خلفای گوناگون پرداختند، با توجه به این موضوع درباره امامزادگان هم چنین حساسیتی وجود نداشته اما باید به عنوان بزرگداشت وفات حضرت معصومه(س) روزی اختصاص داده شود.

استاد حوزه علمیه قم با تمجید از برگزاری مراسم های عزاداری برای بانوی کرامت ادامه داد: یک ماه پیش شهادت امام حسن عسکری(ع) بود اما چند هیأت و دسته عزاداری برگزار شد؟ برگزاری مراسم عزاداری برای بانوی کرامت بسیار خوب است و باید تقویت شود اما نباید نسبت به عزداری برای اهل بیت(ع) بی تفاوت بود.

وی ادامه داد: بنابر تأکید مراجع تقلید مراسم های عزاداری اهل بیت(ع) باید تعظیم شود و نباید نسبت به برخی اهل بیت(ع) کوتاهی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان این که امامزادگان به چند دسته تقسیم می شوند، ابراز داشت: حضرت معصومه(س) در این تقسیم در اوج و بی نظیر هستند، برخی برخی امام مانند جعفر کذاب هیچ جلالت قدری ندارند.

وی عنوان کرد:  دسته دوم امامزادگان بسیار جلیل القدر مانند جناب علی بن جعفر هستند اما متأسفانه نمی دانیم که مزار آن ها کجاست، دسته سوم امامزادگان جلیل القدری هستند که مزار آن ها معلوم است، دسته دیگر امامزادگانی مانند حضرت عبدالعظیم هستند که جلالت قدر  مزار آن ها معلوم است و ولی خدا به زیارت آن ها سفارش کرده است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دسته پنجم هم امامزادگانی مانند حضرت معصومه(س) هستند که در اوج قله قرار دارند و با جلالت قدر بوده و مزار ایشان قطعی است، حجت و ولی خدا برای حضرت معصومه(س) و زیارتنامه مخصوص دارد.

وی اضافه کرد: حضرت معصومه(س) دو نوع مقام دارد که یک دسته از آن تفضلات الهی است اما دسته دیگر فضائل اکتسابی بانوی کرامت است که باید مورد توجه باشد، عفاف، صبر و بردباری و فضائل اکتسابی این بزرگوار باید در جامعه تبیین شود./1323/پ202/ب1

ارسال نظرات