۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۹۰۵۲۱
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان:

وحدت بین حوزه و دانشگاه سبب رشد کشور می‌شود

وحدت بین حوزه و دانشگاه سبب رشد کشور می‌شود
حجت الاسلام شاه حیدری در با اشاره به این که وحدت بین حوزه و دانشگاه سبب رشد کشور می‌شود، گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه نباید به شعار و حرف زدن باشد بلکه باید مسؤولان در اجرا کردن وحدت بین حوزه و دانشگاه قدم برارند.
حجت الاسلام حامد شاه حیدری معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: دین و علم دو نهاد اصلی نظام اسلامی بوده که مردم باید به آن دو اهمیت دهند.

وی افزود: عالمی که در دنیا به دنبال عمل کردن به علم دین نباشد، به دین اسلام ضرر وارد می‌کند و دیدگاه مردم را نسبت به دین تغییر می‌دهد.

حجت الاسلام شاه حیدری با بیان این که حوزه منبع دین و دانشگاه منبع علوم برای پیشرفت کشور شمرده می‌شوند، خاطرنشان کرد: وحدت نداشتن بین حوزه و دانشگاه به کشور ضرر وارد می‌کند و نفوذ دشمن را به کشور بیشتر می‌کند.

استاد حوزه علمیه ماهان با توجه به این که هفته وحدت نشان دهنده اجرایی کردن حرف‌ها و شعار‌ها در بحث وحدت بین حوزه و دانشگاه است، اظهار داشت: ترور کردن آیت الله مفتح یکی دیگر از علت‌های نامگذاری هفته وحدت در کشور است.

وی تصریح کرد: رشد کشور به وجود جوانان با تجربه و درس خوانده بوده و کشوری که در آن دین و علم باشد و حوزه و دانشگاه به دنبال پیشرفت باشند، کشوری قدرتمند خواهیم داشت.

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با بیان این که وجود نهاد‌های نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نشان دهنده وحدت بوده، خاطرنشان کرد: اساتید حوزوی در دانشگاه‌ها مشغول به درس دادن هستند که این رابطه به اجرایی کردن وحدت بین حوزه و دانشگاه اثرگذار است.

وی اظهارداشت: شناسایی دانشجویانی که علاقه به درس طلبگی دارند می‌تواند به وحدت بین حوزه و دانشگاه کمک کند.

حجت الاسلام شاه حیدری در پایان با اشاره به این که وحدت بین حوزه و دانشگاه سبب رشد کشور می‌شود، گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه نباید به شعار و حرف زدن باشد بلکه باید مسؤولان در اجرا کردن وحدت بین حوزه و دانشگاه قدم برارند./۹۷۰۷/ت602/ب1
ارسال نظرات