۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۹۰۵۵۷
حجت الاسلام سلیمی در گفت وگو با رسا:

سرنوشت کشورهای سازشگر برای غربگرایان عبرت باشد

سرنوشت کشورهای سازشگر برای غربگرایان عبرت باشد
نماینده مجلس با بیان این که نگاه برخی مسؤولان به آمریکا با نگاه واقعی فاصله بسیاری دارد، گفت: خواسته‌ها و پیشروی‌های آمریکا حد یقف ندارد.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که آمریکا به دنبال صلح نیست، گفت: مذاکره زمانی معنا دارد که طرف مقابل نیز به دنبال مصالحه باشد، در حالی که همه می‌دانیم آمریکایی‌ها اثبات کردند که گفت وگو و مذاکره را برای ایجاد صلح و ایجاد آرامش در روابط دنبال نمی‌کنند.
 
وی ادامه داد: ما در امور مختلفی همچون قضیه افغانستان با آمریکایی‌ها مذاکره کردیم، اما شاهد خیانت از سوی آن‌ها بودیم و دیدم که آمریکا در قصه گروگان‌ها به هیچکدام از تعهداتی که داد، عمل نکرد.
 
حجت الاسلام سلیمی به بدعهدی‌های آمریکا در زمینه برجام اشاره و بیان کرد: برخی می‌گفتند که برجام حلال همه مشکلات است و همه تحریم‌ها با امضای آن لغو خواهند شد، اما در نهایت مشاهده کردیم که آمریکایی‌ها به راحتی آن را نقض کرده و تعهداتشان را زیر پا گذاشتند.

وی با اشاره به این که مذاکره و سازش با آمریکا منطقی نیست، افزود: هدف آمریکا از مذاکره، تحمیل یک جانبه نظرات خودش است، در حالی که مذاکره هنگامی معنا پیدا می‌کند که طرف مقابل به دنبال تحمیل نظر خود نباشد.
 
حجت الاسلام سلیمی به سرنوشت برخی کشور‌های سازشکار اشاره و با بیان این که ارتباط با آمریکا مشکلات هیچ ملتی را حل نخواهد کرد، ابراز داشت: کشور‌هایی همچون مصر، افغانستان، پاکستان و سایر کشو‌هایی که گفتمان سازش را دنبال می‌کردند، امروز وضعیت قابل قبولی ندارند، بنابراین عزت و خودکفایی ملت‌ها به میزان همبستگی و تلاشی که برای رفع مشکلات خود می‌کنند، بستگی دارد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از وادادگی و تسلیم برخی مسؤولان در برابر آمریکا تصریح کرد: باید به این دسته از مسؤولان گفت پیشروی‌ها و خواسته‌های آمریکا حد یقف ندارد؛ هنوز یادمان نرفته است که عده‌ای در زمان تصویب برجام رییس جمهور آمریکا را فردی مؤدب و باهوش خطاب می‌کردند و برجام را حلال مشکلات می‌دانستند، اما پس از گذشت مدتی مشاهده کردیم که همان فرد مؤدب و باهوش، نخستین ناقض برجام شد و شرکت‌های خصوصی را به رگبار تحریم‌های پی در پی بست.

وی با بیان این که نگاه برخی مسؤولان به آمریکا با نگاه واقعی فاصله بسیاری دارد، اظهار داشت: این نگاه سبب شده تا امروز با مشکلات بسیاری مواجه شویم.

حجت الاسلام سلیمی با تأکید بر این که بر اساس دستور قرآنی نباید با کشوری که به دنبال براندازی نظام اسلامی است، مذاکره کنیم، گفت: وقتی رژیم خونخوار و سفاکی همچون آمریکا صراحتاً اعلام می‌کند که «ژن ایرانی شرور است» چگونه می‌توان با آن مذاکره کرد؟ ساده اندیشانی که امروز به دنبال مذاکره با آمریکا هستند، باید از بدعهدی‌های گذشته آن عبرت بگیرند.
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 15
 
/۸۴۱/ت302/ق
ارسال نظرات