۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۵۹۰۶۱۳
آیت الله شبیری زنجانی:

عقائد شیعه مطابق با فطرت انسان است

عقائد شیعه مطابق با فطرت انسان است
حضرت آیت الله شبیری گفت: اگر مطالبی که از طریق اهل بیت(ع) به ما رسیده با ابزار و شیوه مناسب بیان شود، جامعه می پذیرد؛ چون عقائد شیعه مطابق با فطرت انسان است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شبیری زنجانی  در دیدار جمعی از اساتید و فعالان فرهنگی غیر ایرانی مقیم کانادا، آمریکا و بعضی از کشورهای آفریقایی و آسیایی گفت: عقائد شیعه تحمیلی نیست، بلکه مطابق با فطرت انسان هاست و اگر درست بیان شود جوامع آن را می پذیرند.

وی حضور در دانشگاه و فعالیت های علمی و فرهنگی را برای این اساتید «نعمتی الهی» خواند و افزود: از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله روایت شده که خداوند در ایام زندگی اشخاص، نسیم رحمتی را برای آنها قرار می دهد و مومن باید از این نسیم استفاده کند. امروز نعمتی نصیب شما اساتید -که به زیور دانش و اخلاق مزین هستید- شده که می توانید از آن برای یاری رساندن به مذهب و دین استفاده کنید؛ این نعمتی که امروز روزی شما شده، روزی بسیاری از ما نشده است.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی خاطرنشان کرد: جوامع مختلف در حال تغییر و تحول هستند و کسانی در این تغییر و تحولات نقش ایفاء می کنند و تأثیرگذاری بیشتری دارند که برای برقراری ارتباط با مردم تلاش بیشتری می کنند. و در این رابطه اگر از روی اعتقاد، مطالبی که از طریق اهل بیت علیهم السلام به ما رسیده با ابزار و شیوه مناسب بیان شود، جامعه می پذیرد؛ چون عقائد شیعه مطابق با فطرت انسان است و در آن تحمیل نیست.

وی افزود: مرحوم حاج «شیخ جعفر شوشتری» در زمان «ناصرالدین شاه» به تهران می آید و مردم را موعظه می کند. نقل است این چند وقتی که ایشان در تهران بودند، معاصی زیادی ترک شد. تهرانِ قبل از او و تهرانِ بعد از او متفاوت بود.

در ادامه این دیدار حضرت آیت الله شبیری زنجانی به سؤالات چند تن از اساتید مقیم آمریکا و کانادا درباره احکام فقهی و مسائل شرعی مورد ابتلای مسلمانان مقیم کشورهای غربی، پاسخ داد.

در این دیدار اساتید و فعالان فرهنگی کشورهای مختلف از این مرجع تقلید درخواست کردند برای ملاقات با شیعیانی که مشتاق دیدار با وی هستند به این کشورها سفر کند.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی با اشاره به شرایط جسمی خود گفت: اگر چه ما از آنها دوریم اما دعا برای همه این عزیزان را وظیفه خودمان می دانیم./1323/د103/ق

ارسال نظرات