۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۵۹۰۶۹۵
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

بیشترین شهید در دفاع مقدس متعلق به قشر روحانی است

بیشترین شهید در دفاع مقدس متعلق به قشر روحانی است
آیت الله طباطبایی نژاد روحانیت شیعه را اهل عمل دانست و گفت: زمانی که کل جمعیت روحانی کشور ۳۰ هزار نفر بود بیش از ۴ هزار طلبه و روحانی به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، ظهر امروز در دهمین کنگره شهدا و ایثارگران روحانی و طلبه استان اصفهان، با اشاره به نیاز انسان در مسیر زندگی به الگو و راهنما برای رسیدن به سعادت و مسیر حقیقت، گفت: انسان در همه امور خود به یک هدایتگر و راهنما نیازمند است، در زمان غیبت امام معصوم(ع) این روحانیت است که وظیفه هدایت انسان را برعهده دارد و به عنوان الگو و هدایتگر و راهنمای انسان‌ها است.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه افزود: یکی از اهداف برگزاری کنگره شهدای روحانی طی ده سال اخیر معرفی این الگوها و اسوه‌های هدایتگر به جامعه بوده است، علما و روحانیون وظیفه دارند پیش از این که حرفی را بزنند خودشان به آن عمل کنند، این افتخار جهان تشیع است که روحانیون و علمای آن خودشان عامل به مسائلی هستند که آن را به دیگران توصیه می‌گنند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به عمل گرایی روحانیت شیعه در طول تاریخ، تصریح کرد: روحانیت در دوران دفاع مقدس تنها عامل تشویق مردم برای حضور در جبهه‌های جنگ نبود، بلکه خودشان نیز در جنگ تحمیلی در جبهه حضور داشتند و دوشادوش رزمندگان به نبرد با دشمن می‌پرداختند، این موضوع در دیگر ادیان به چشم نمی‌خورد. روحانیون مسیحی و یهودی در جنگ‌های شرکت نمی‌کنند و کشته نمی‌شوند و حتی بسیاری از آنها از کلیسا و معابد خود خارج هم نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار شهید در میان اقشار و اصناف مختلف جامعه متعلق به روحانیت است، اظهار کرد: زمانی که کل جمعیت روحانی کشور 30 هزار نفر بود بیش از 4 هزار طلبه و روحانی به شهادت رسیدند، استان اصفهان در این زمینه یک پنجم شهدای روحانی و یک چهارم کل شهدای کشور را به خود اختصاص داده است که سند افتخاری است برای این استان شهید پرور.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به بصیرت، شجاعت و بینش شهید طباطبایی نژاد، شهید شاخص دهمین کنگره شهدای روحانی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: نخستین فردی که در مجلس شورای اسلامی علیه بنی صدر خائن سخنرانی کرد و موضع گرفت شهید حجت الاسلام نورالله طباطبایی نژاد بود که به بنی صدر متذکر شد رأی او بدون ولایت و رهبری هیچ ارزش و اثری ندارد./1304/پ601/ب1

ارسال نظرات