۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۹۱۱۱۳
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان:

وحدت حوزه و دانشگاه از مسائل ضروری جامعه است

وحدت حوزه و دانشگاه از مسائل ضروری جامعه است
آیت‌الله موسوی اصفهانی گفت: مسأله وحدت حوزه و دانشگاه یکی از مسائل ضروری است و باید به صورت ویژه آن را دنبال کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله موسوی اصفهانی، مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان امروز در آیین بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه که در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان با حضور طلاب و دانشگاهیان برگزار شد، اظهار کرد: چهل سال است که وحدت حوزه و دانشگاه در راستای ادامه فعالیت شهید مفتح که در این مسیر به شهادت رسید، مطرح شده است.

وی با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه، ادامه داد: باید توجه کرد که تاسیس حوزه علمیه در قم از برکات وجود حضرت معصومه است که خوشبختانه هر روز فعالیت‌های حوزه‌های علمیه توسعه پیدا کرد و قم به مرکز فعالیت های شیعه تبدیل شده است.

آیت‌الله موسوی اصفهانی گفت: مسئله وحدت حوزه و دانشگاه یکی از مسائل ضروری است و باید به صورت ویژ آن را دنبال کنیم البته نه فقط برای ایران چراکه ما معتقد هستیم اسلام جوابگوی نیازهای مادی و معنوی انسان است و بر اساس قرآن کریم حیات دنیوی و اخروی انسان وابسته به معارف اسلام است.

وی با تاکید براینکه اسلام دین جامعی است، عنوان کرد: اسلام برای سعادت بشر دارای برنامه های اعتقادی، اخلاقی، فقهی در همه مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است که این وحدت حوزه و دانشگاه می تواند جامعیت اسلام را به دنیا ارائه دهد.

آیت الله موسوی اصفهانی اضافه کرد: بنابراین علومی که برای مسائل دنیوی به آن نیاز است و علومی که برای سعادت اخروی انسان نیاز است و هر کدام دیگری را تکمیل می‌کند، می توان با ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه مردم را تربیت کرد.

مدیر حوزه علمیه استان همدان تشریح کرد: خوشبختانه تاکنون فعالیت های خوبی انجام شده که بررسی کتب درسی و علوم انسانی، تدریس دروس معارف اسلامی در دانشگاه ها، فعالیت دفاتر نهادهای رهبری در دانشگاه ها که پل ارتباطی بین دانشگاه و حوزه هستند از اقدامات شایسته ای است که در این راستا انجام شده است.

وی با بیان اینکه این فعالیت ها باید تقویت شود، اذعان کرد: تبادل استاد از حوزه به دانشگاه و از دانشگاه به حوزه نمونه دیگر است که حضور اساتید حوزه در دانشگاه باعث افتخار حوزه است.

آیت الله موسوی اصفهانی خاطرنشان کرد: باید توجه کرد که بیشتر طلاب از فارغ التحصيلان دانشگاهی هستند و این امر الگویی برای وحدت است.

وی در پایان تاکید کرد: ایجاد اتاق مشترک بین حوزه و دانشگاه برای به منصه ظهور گذاشتن این وحدت بسیار مهم است./979/پ210/ب1
ارسال نظرات