۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۹۱۱۲۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تعمیق تعهد و رسالت انقلابی در دانشجویان اولویت مسؤولان دانشگاهی باشد

تعمیق تعهد و رسالت انقلابی در دانشجویان اولویت مسؤولان دانشگاهی باشد
امام جمعه بجنورد گفت: جوانان و نسل‌های جدید کشور به‌ویژه دانشجویان باید بدانند انقلاب به‌ آسانی به دست نیامده و باید امانت‌دار این امانت بزرگ باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع مسؤولان دانشگاهی استان، با اشاره به نقش ویژه دانشگاه و دانشگاهیان در انقلاب و نظام اسلامی، اظهار کرد: باید این نقش‌آفرینی همچنان در راستای تقویت و عزت بیش از پیش انقلاب و نظام اسلامی تداوم داشته باشد.

وی اضافه کرد: دانشجویان و جوانان امروز، مدیران آینده کشور هستند؛ ازاین‌رو نباید اجازه دهیم این نسل‌های جدید با نسل قبلی قطع ارتباط کرده و گسست نسل ایجاد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه در این زمینه باید پلی بین گذشته و آینده بسازیم، خاطرنشان کرد: ایجاد این پل هنر دانشگاهیان و نسل قدیم است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: لازم است جوان امروز سابقه انقلاب و دفاع مقدس را دانسته و با این موضوع که در اعزام نیروهای بسیجی به جبهه‌ها چه صحنه‌های عجیبی روی می‌داد تا حد زیادی آشنا باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: جوانان و نسل‌های جدید کشور به‌ویژه دانشجویان باید بدانند انقلاب به‌آسانی به دست نیامده و باید امانت‌دار این امانت بزرگ باشند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: این تعهد و رسالت باید در دانشگاه عمق یابد تا گذشته درخشان انقلاب را پاس داشته و آینده را درخشان‌تر بسازند.

وی افزود: رهبری می‌فرمایند من جوان‌های فعلی را از جوان‌های اول انقلاب اگر جلوتر نبینم عقب‌تر نمی‌بینم که این مدال پرافتخاری برای جوانان امروزی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با تأکید بر تقویت قدرت علمی کشور از سوی دانشگاهیان، خاطرنشان کرد: علم قدرت و اقتدار می‌آورد و امروز اقتدار نظام اسلامی در دنیا ثابت شده است؛ اما باید تلاش کنیم روند رو به رشد و صعودی خود را در تمام زمینه‌های علمی و عملی با قدرت ادامه دهیم تا این نظام و انقلاب از توطئه‌ها و تهدیدهای دشمن مصون بماند./9314/پ210/ب1

ارسال نظرات