۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۵۹۰۳۳۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حضرت معصومه الگوی شایسته بانوان در شئون فردی و اجتماعی است

حضرت معصومه الگوی شایسته بانوان در شئون فردی و اجتماعی است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خطاب به بانوان و دختران، گفت: باید در شئون مختلف زندگی فردی و اجتماعی الگوهای برجسته زنان مسلمان ازجمله حضرت خدیجه (س)، حضرت فاطمه (س) و حضرت معصومه (س) را سرمشق خود قرار داده و تلاش کنید راه این بانوان بزرگ و بزرگوار را ادامه دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه استان، با گرامیداشت سالروز وفات حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: ما در طول تاریخ زنان قهرمانی داشته‌ایم که کارهای مردانه کرده‌اند که یکی از آن‌ها حضرت معصومه (س) است.

وی افزود: این بانوی بزرگوار در شرایط خفقان و سخت و دشوار حکومت عباسی راه مدینه تا مرو را با گروهی از مجاهدان می‌پیماید تا به امام رضا (ع) برادر خود در راه دین کمک کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه حضرت معصومه (س) با هدف کمک به برادر در راه نشر فرهنگ تشیع هجرت می‌کند، اضافه کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) چند اسم الهام‌بخش دارد که مهم‌ترین آن لقب معصومه است که از سوی امام رضا (ع) به ایشان اعطا شد.

وی ادامه داد: حضرت معصومه (س) معصوم نبوده و جزء ائمه معصومین محسوب نمی‌شود؛ اما در سرحد عصمت قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه لقب دیگر این بانوی بزرگوار عالمه بود، افزود: حضرت معصومه (س) اهل فهم و درک بود؛ به‌گونه‌ای که هم خانواده را مدیریت می‌کرد و هم از پدر و برادر خود درس‌ها آموخته بود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه لقب دیگر حضرت معصومه (س) کریمه است، گفت: این بانوی بزرگوار در طول زندگی پربار خود کرامت را در رفتار و زندگی خود جاری و ساری کرده بود.

وی خطاب به بانوان و دختران، تصریح کرد: باید در شئون مختلف زندگی فردی و اجتماعی الگوهای برجسته زنان مسلمان ازجمله حضرت خدیجه (س)، حضرت فاطمه (س) و حضرت معصومه (س) را سرمشق خود قرار داده و تلاش کنید راه این بانوان بزرگ و بزرگوار را ادامه دهید./9314/پ601/ب1

ارسال نظرات