۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۹۱۱۳۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

جایگاه برجسته علمی کشور در دنیا مرهون نظام اسلامی است

جایگاه برجسته علمی کشور در دنیا مرهون نظام اسلامی است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: ارتقای سطح سواد و علم در کشور و قرار گرفتن ایران در زمره باسوادترین کشورهای دنیا مرهون انقلاب و نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، امروز در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای نهضت سوادآموزی استان که به مناسبت هفته نهضت سوادآموزی برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما به برکت نظام و انقلاب اسلامی در جایگاه بسیار قابل قبولی از سطح سواد و علم قرار دارد.

امام جمعه بجنورد در ادامه افزود: ما همه شاهدیم که کشور اسلامی ایران از لحاظ سطح علمی جامعه در جایگاه بسیار خوبی نسبت به قبل از انقلاب قرار گرفته و از نظر آمار جهانی نیز یکی از کشورهایی است که کمترین بی‌سواد را به خود اختصاص داده که این‌ها همه از عنایات پروردگار و به برکت انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب در شهرها و روستاها حتی دبستان و مدارس ابتدایی به ندرت یافت می‌شد و این در حالی است که امروز در دورترین نقاط روستایی و عشایری معلمان دلسوز در حال تعلیم و آموزش فرزندان این مرز و بوم هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: رشد بسیار خوب جامعه ما مرهون زحمات معلمان باتجربه و پرحوصله‌ای است که از جان و دل برای ارتقای سطح علمی جامعه تلاش می‌کنند.

وی افزود: رشد علمی و سطح سواد مردم جامعه ما قابل عرضه به دنیا است؛ به‌گونه‌ای که با کشورهای مدعی علم برابری می‌کند و این قابل‌تحسین و تقدیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: ملاک پیشرفت تحصیلی و علم جامعه از نشانه‌های توسعه و تمدن آن است و مردم جامعه ما توانستند به‌خوبی در کسب علوم مختلف همت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه نهضت سوادآموزی از یادگارهای امام (ره) و از سرمایه‌های انقلاب اسلامی است، ضمن تقدیر از زحمات معلمان نهضت سوادآموزی، افزود: فضای پژوهش در کشور ما رونق بسیار خوبی دارد و علم و دانش در بین مردم جامعه دینی ما موج می‌زند، اما نقص‌هایی هم وجود دارد که یکی از آن‌ها کم‌سوادی و بی‌سوادی برخی از مردم است؛ ازاین‌رو باید با نگاهی کلان و برنامه‌ریزی دقیق در رفع این نقیصه بکوشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد: حضور معلمان پرحوصله و صبور در کلاس‌های نهضت سوادآموزی یکی از ملزومات این کار است که در این مسیر می‌توان از معلمان بازنشسته که هم باتجربه‌اند و هم پرحوصله استفاده کرد.

وی از مسئولان نهضت سوادآموزی خواست متن کتاب‌های آموزشی را برای بزرگ‌سالان آسان‌تر انتخاب کنند تا در آن‌ها هم ایجاد انگیزه کرده و هم بتوانند راحت‌تر آموزش ببینند./9314/پ210/ب1

ارسال نظرات