۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۵۹۰۹۲۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

خانواده‌های روحانیان مسؤولیت مضاعفی نسبت به سایر خانواده‌ها دارند

خانواده‌های روحانیان مسؤولیت مضاعفی نسبت به سایر خانواده‌ها دارند
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: خانواده‌های روحانیان مسؤولیت مضاعفی نسبت به سایر خانواده‌ها دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع اساتید، طلاب، روحانیان و خانواده‌های آن‌ها، بر ضرورت حفظ شئون و زی طلبگی از سوی روحانیان و خانواده‌های آن‌ها تأکید کرد.

وی با بیان اینکه قرآن مجید برای شناخت جایگاه حساب ویژه‌ای باز کرده است، گفت: خداوند در آیه 32 سوره احزاب می‌فرماید: «یا نِسَاءَ النَّبِی لَسْتُنَّ کأَحَدٍ مِنَ النِّسَاءِ إِنِ اتَّقَیتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَعْرُوفًا» و تأکید می‌کند ای همسران پیامبر شما مانند هیچ یک از زنان دیگر نیستید اگر سر پروا دارید پس به ناز سخن مگویید تا آنکه در دلش بیماری است طمع ورزد، پس گفتاری شایسته گویید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: بنابراین باید خانواده روحانی و کسی که این لباس مقدس را پوشیده، شأنیت روحانیت را شناخته و آن را حفظ کند.

وی ادامه داد: درست است همه ما به دنیا علاقه داریم اما علاقه به دنیا نباید از حد معمولی خود بگذرد، ازاین‌رو حب دنیا به‌ویژه در بین قشر روحانیت و خانواده‌های آن‌ها باید به‌ اندازه کفاف باشد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به روحانیان، تصریح کرد: نباید تجملات و تشریفات داشته باشیم تا وقتی مردم به ما نگاه می‌کنند ما را تافته جدا بافته فرض کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: خداوند در این آیه شریفه به خانم‌های پیامبر می‌گوید چون وصل به پیامبر هستید، این وصل بودن مسئولیت دیگر و بیشتری برای شما تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه خانواده‌های روحانیان مسئولیت مضاعفی نسبت به سایر خانواده‌ها دارند، خطاب به خانواده حوزویان، اظهار کرد: اقشار مختلف مردم به شما خانواده روحانی می‌گویند، ازاین‌رو این اتصال و ارتباط مسئولیت ساز است درنتیجه باید مراقبت بیشتری نسبت به رفتار و گفتار خود داشته باشند./9314/پ601/ب1

ارسال نظرات