۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۵۹۰۹۱۷
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

حوزویان در مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان نقش محوری دارند

حوزویان در مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان نقش محوری دارند
حجت الاسلام سالاری مکی گفت: نهادهای مختلفی جزء مجموعه قرارگاه‌های مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان هستند اما در این مجموعه حوزه و روحانیت نقش محوری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری (ع)، اظهار کرد: این امام همام می‌فرمایند: «أَعْرَفُ الناس بِحُقُوقِ إخوانِهِ وَأَشَدُّهُمْ قَضاءاً لَها أَعْظَمُهُمْ عِنْدَ اللهِ شَأْناً وَمَنْ تَواضَعَ فِی الدُنْیا لِاخْوانِهِ فَهُوَ عِنْدَ اللهِ مِنَ الصِّدِیقینَ وَمِنْ شیعَةِ عَلِی بْنِ ابی‌طالب».

وی ادامه داد: بنا به فرموده این امام همام فروتن و متواضع کسی است که حق مردم را بشناسد و در برآوردن نیاز آنان بکوشد، در این صورت در نزد خداوند مقام بالا و والایی خواهد داشت و هر کس در این جهان نسبت به برادران دینی‌اش فروتنی و تواضع کند، نزد خداوند از صدیقان و شیعیان علی بن ابی‌طالب (ع) محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر اینکه طلاب و روحانیان باید بکوشند به‌صورت ویژه مصداق این حدیث شریف شوند، افزود: کسی که در دنیا برای برادران دینی خود تواضع کند از صدیقان و شیعیان حقیقی امام علی (ع) خواهد بود؛ ازاین‌رو باید تلاش کنیم مصداق این حدیث شریف باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جایگاه حوزه‌های علمیه در جامعه دینی سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده است، افزود: هر حرکت اسلامی که در طول تاریخ با حضور عالمان دینی و به تأسی از این بزرگان بوده نتایج درخشان و مثبتی در پی داشته است؛ زیرا علما همواره مربیان جامعه بوده و هر اتفاق خجسته‌ای که در جامعه ایران روی داده به سبب حضور مردم در مسیر عالمان دینی بوده است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: اما از سوی دیگر هر کجا خلل و نقصانی در روند سبک زندگی ما وارد شده، جایی بوده که به هادیان و مربیان دینی توجه نکرده‌ایم.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه و سایر نهادهای مسئول و دغدغه مند در مورد گفتمان انقلاب و منویات رهبری درواقع مجموعه قرارگاه‌های مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان هستند که در این مجموعه حوزه و روحانیت نقش محوری دارد و طلاب و روحانیان باید با درک این نقش و جایگاه محوری، برای ایفای صحیح رسالت طلبگی خود در جامعه امروز بکوشند./9314/پ601/ب1

ارسال نظرات