۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۹۱۱۲۶
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

آیت الله هاشمی شاهرودی از شخصیت‌های تحقیقی و علمی حوزه علمیه بود

آیت الله هاشمی شاهرودی از شخصیت‌های تحقیقی و علمی حوزه علمیه بود
آیت الله طباطبایی نژاد با صدور پیامی به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی، وی را از استوانه‌های علمی و تحقیقی حوزه‌ علمیه دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، با صدور پیامی به مناسبت رحلت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، وی را یکی از استوانه‌های علمی و تحقیقی حوزه علمیه توصیف کرد و بر فداکاری و دفاع آیت الله شاهرودی از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه  در عرصه‌های مختلف تأکید کرد.

متن پیام نماینده ولی فقیه در استان و مدیر حوزه علمیه اصفهان به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ

خبر ارتحال عالم مجاهد و فقیه وارسته روحانی جلیل القدر یاور دیرین انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی (رضوان الله تعالی علیه) رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تاسف و تالم گردید.

معظم له که یکی از استوانه های علمی و تحقیقی حوزه علمیه و از شخصیت های برجسته نظام اسلامی بودند، سالیان متمادی به تهذیب و تعلیم اشتغال داشتند و از خاندان معظم علم و فقاهت و مروج مکتب اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بودند.

به دلیل هوش سرشار و کوشش فراوان در فراگیری علوم دینی از محضر بزرگانی همچون آیات عظام خویی، امام خمینی(ره)، شهید سید محمد باقر صدر(قدس الله اسرارهم) بهره های فراوان برد، و در محضر این بزرگان به تحکیم مبانی اجتهادی خود پرداخت و در زمره ی مراجع معظم تقلید قرار گرفت.

معظم له از مدافعان نظام اسلامی و ولایت مطلقه فقیه بوده و بر این امر تا آخرین زمان حیات خویش اهتمام می ورزید.

حضور بارز معظم له در صحنه هایی همچون ریاست قوه قضاییه، سنگر شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسیر وحدت و سلامت نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و تاثیر به سزایی داشت.

اینجانب ارتحال این شخصیت برجسته حوزه علمیه قم و نجف را محضر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری مد ظله العالی و حوزه های مقدسه قم و نجف و بیت مکرم ایشان و ملت شریف ایران تسلیت می گویم و علو درجات و رحمت واسعه الهی برای آن فقید سعید و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم./1304/د103/ب1

سید یوسف طباطبایی‌نژاد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان

 

ارسال نظرات