۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۵۹۱۲۸۴
آیت الله عالمی:

آیت الله هاشمی شاهرودی دارای شخصیت علمی برجسته بود

آیت الله هاشمی شاهرودی دارای شخصیت علمی برجسته بود
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی در فقه و اصول قوی و از شخصیت های برجسته علمی حوزه علمیه بود.

آیت الله سید حسن عالمی، نماینده مجلس خبرگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در خصوص شخصیت علمی، آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: شخصیت علمی ایشان مورد اذعان همه دانشمندان حوزوی در نجف، قم و خراسان است.

وی افزود: حضور شاگردان خوبی در کلاس های درس ایشان نشان دهنده عظمت علمی وی بود همچنین خود ایشان نیز از برجسته ترین شاگردان آیت الله شهید صدر که از پیشگامان و نوآور در فقه و اصول است، بودند.

آیت الله عالمی به آثار علمی آیت الله شاهرودی اشاره و ابراز کرد: در حوزه فقه کارهای بزرگی انجام داده است که کمتر کسی پیدا می شود که مانند ایشان چنان گسترده و خوب در مسائل فقهی کار کند و آثار علمی وی بر عمق علمی ایشان شهادت می دهد.

نماینده مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: آیت الله شاهرودی در حوزه حدیث و قضا و حقوق نیز کارهای خوبی داشتند و بحث جواهر که 43 جلد است را با سبک و سیاق زیبا باب بندی کرده که مجموعه ای مفید بوده و برای دستیابی به مطالب علمی و پیچیده علم جواهر کمک می کند.

وی با اشاره به تصدی آیت الله شاهرودی دو دوره در قوه قضائیه، گفت: در دو دوره مسؤولیت ایشان به عنوان رییس قوه قضاییه دارای جایگاه خاصی بود که باید تفکر و اندیشه ایشان را به فضای علمی و حقوقی کشور و خارج کشور ارائه و مورد استفاده بشریت قرار گیرد.

آیت الله عالمی به فعالیت انقلابی آیت الله شاهرودی اشاره و ابراز کرد: ایشان از قبل از انقلاب در جهت اهداف اسلام فعالیت داشتند و در نجف مبارزاتی با حزب بعث عراق داشتند و در همین راستا برای این که بتواند اهداف انقلاب و اسلام را دنبال کند به کشورهای دیگر از جمله کویت و لبنان مهاجرت داشتند و از آن کشورها فعالیت های خود را انجام می دادند و حزب بعث برای دسترسی به ایشان سه برادر وی را شهید کردند.

نماینده مجلس خبرگان افزود: در زمان انقلاب در حوزه علمیه به تدریس مشغول شدند و از بهترین مدرسین حوزه علمیه قم بود و در جایگاه های مختلف نظام از جمله چند دوره عضو فقهای شورای نگهبان، دو دوره رییس قوه قضاییه، چند دوره به عنوان نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خدمت کردند.

وی بیان داشت: آیت الله شاهرودی جایگاه محترم و عزیزی داشت از این رو مورد قبول همه بود و هر کجا که رهبر معظم انقلاب مسؤولیتی را به عهده ایشان می گذاشتند به بهترین نحو انجام می دادند.

آیت الله عالمی به مواضع سیاسی آیت الله شاهرودی اشاره و ابراز کرد: آیت الله شاهرودی بهترین مواضع سیاسی و به دور از افراط و تفریط داشتند و معتدلانه، عالمانه و همراه با رهبر بودند./864/ت302/ب1

ارسال نظرات