۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۹۱۳۳۲
امام جمعه موقت کاشان:

اسلامی منهای مبارزه با ظلم و ظالم اسلام آمریکایی است

اسلامی منهای مبارزه با ظلم و ظالم اسلام آمریکایی است
امام جمعه موقت كاشان گفت: اسلام منهاي مبارزه با ظلم و ظالم اسلام آمريكايي است چرا كه اسلام ناب دين مبارزه با ظلم و ظالم است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار چهارشنبه شب در دیدار با خانواده شهید احمد رضا مطلبی با تسلیت رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی شخصیت حوزوی فقیه و مجتهد و دارای سوابق مبارزاتی با رژیم بعث عراق بود.

وی در ادامه از شهدا به عنوان مظهر مقاومت و ایثار و بصیرت نام برد و افزود: شهدا مظهر اسلام ناب و معرفت و عرفان و شجاعت و مبارزه با دشمن هستند و شهدا برای ما الگو و اسوه هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: در روز‌هایی که همه دنیا علیه ملت ایران بسیج شده بودند و ملت ایران مظلومانه مورد هجوم دشمن قرار داشت رزمندگان اسلام در برابر دشمن مظلومانه، اما شجانه از اسلام و میهن اسلامی دفاع کردند.

وی با تأکید بر ادامه راه شهدا و آرمان‌های امام و شهدا، ابراز کرد: باید تلاش کنیم پرچمی را که شهدا برافراشته اند آن را برافراشته نگه داریم تا با کمک خداوند، امانت شهدا و امام شهدا را هرچه زودتر به دست صاحب اصلی آن برسانیم.

امام جمعه موقت کاشان به برخی از راهکار‌های ادامه دادن راه شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: فراموش نکنید آمریکا دشمن ما است و کسانی که تصور کنند آمریکا دوست و دلسوز ما است یا خائن و یا خیلی نادان و جاهل هستند.

وی افزود: آمریکا در تفکر و ذات خودش با ما دشمن است، چرا که ذات آمریکا سلطه طلبی و افزون طلبی است و تلاش می‌کند بر همه جهان مسلط شود، اگر آمریکا بر دهکده جهانی و نظم نوین جهانی تأکید دارد برای این است که بر همه جهان احاطه داشته باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: ذات آمریکا دشمنی با همه ملت‌های جهان دشمن است، چون تفکر سلطه طلبی، برتری طلبی و افرون طلبی آمریکا نقطه مقابل تفکر اسلام است که زیر بار سلطه و ظلم و ستم و ذلت رفتن را نهی است و این دو تفکر ضد یکدیگر به هیچ عنوان با یکدیگر جمع نخواهند شد.

به گفته وی، آن‌هایی که خواستار رابطه با آمریکا هستند یا مسلمان نیستند و یا نادان و جاهل هستند و یا اسلام را هنوز نشناخته اند، از این رو هیچگاه نباید دشمنی ما با آمریکا و دشمنی آمریکا با ما را فراموش کرد.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به اینکه اسلام سلطه و ذلت را نهی کرده است، افزود: اسلام ظالم و مظلوم را جهنمی معرفی کرده است، ظالم را به دلیل ظلمی که کرده است و مظلوم را به دلیل پذیرفتن ظلم، از این رو اسلام ظلم به دیگران و زیر بار ظلم دیگران رفتن را نهی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار، اسلام ناب را دین مبارزه با ظلم و مقاومت در مقابل ظالم و زیر باز ظلم نرفتن دانست و عنوان کرد: اسلام منهای مبارزه با ظلم و ظالم اسلام آمریکایی است.

وی با اشاره به اینکه پایان مقاومت در برابر ظلم و ظالم نهایتا پیروزی است، گفت: امروز آمریکا مانند بادکنکی که باد آن خالی شده هیمنه اش شکسته شده است و این همان روزی است که امام خمینی (ره) وعده داده بود که بعد از رفتن شاه، نوبت رفتن آمریکا است و امروز آمریکا با وجود تریلیون‌ها دلار با شکست و خواری و رسوایی بدون دستاورد و امتیازی از منطقه و سوریه در حال خارج شدن است./۱۳۰۷/پ310/ب1
malekabadi
ارسال نظرات