۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۵۹۱۴۴۲
با حضور مراجع و علما؛

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی در قم برگزار شد
مراسم بزرگداشت سومین روز درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی با حضور مراجع تقلید، روحانیون، طلاب، شخصیت های كشوری و لشكری و عموم مردم در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت سومین روز درگذشت مرحوم آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی امشب با حضور مراجع تقلید، روحانیون، طلاب، شخصیت های كشوری و لشكری و همچنین عموم مردم از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرات آیات نوری همدانی، علوی گرگانی، آیات جنتی، یزدی، كعبی، مدرسی یزدی، حسینی بوشهری، اعرافی، میرباقری، طباطبایی نژاد و حجج اسلام والمسلمین حاج صادقی، حسینی خراسانی، شهرستانی و ذوالنور در این جلسه حضور داشتند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عباسعلی كدخدایی سخنگوی شورای نگهبان و علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم حضور یافتند.

همچنین نمایندگانی از دفتر مقام معظم رهبری و سایر مراجع تقلید، برخی از اعضای مجلس خبرگان، شورای نگهبان، جامعه مدرسین و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این مراسم از دیگر حاضران در جلسه بودند.

حاضران در جلسه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید برای شادی روح مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی دعا کردند و از درگاه خداوند متعال خواستند تا روح مطهر ایشان را با اهل بیت(ع) محشور کند.

در این مراسم آیت الله حسینی بوشهری به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به این كه مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی فقیهی نوآور بودند، گفت: ایشان کارگزاری صادق و مسؤولیت پذیر بودند و همه عمرشان را با اخلاص در پی انجام وظیفه سپری کردند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه به تبیین جایگاه با اهمیت علم و فقاهت در نزد پروردگار از دیدگاه آیات و روایات پرداخت و افزود: تشییع باشكوه و حضور پرشور مسؤولان و مردم در این مراسم مصداق بارز تكریم علما است؛ بر اساس روایات اكرام عالم به مثابه اكرام پیامبر اکرم(ص) و اكرام رسول خدا به منزله اكرام خداوند است./841/پ202/ق

ارسال نظرات