۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۵۹۱۴۸۱
آیت الله سعیدی:

مشکلات امروز نتیجه بی کفایتی پیروان خط فتنه در مدیریت کشور است

مشکلات امروز نتیجه بی کفایتی پیروان خط فتنه در مدیریت کشور است
امام جمعه قم با اشاره به تلاش فتنه گران برای بازآفرینی خود گفت: بخش عمده ای از مشکلات و سختی های امروز نتیجه بی کفایتی پیروان فتنه در مدیریت کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: حضور پرشور مردم در مراسم تشییع ایشان و دفن آن مرحوم در مقبره مراجع و علما در جوار حضرت معصومه(س) نشانه جایگاه تراز بالای فقاهت و موقعیت این فقیه پر آوازه در صیانت از نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: آیت الله هاشمی شاهرودی به تأسی از استاد برجسته خود مرجع شهید سعید آیت الله العظمی سید محمدباقر صدر در اسلام و مکتب امام راحل ذوب شد و عمر شریف خود را در دفاع از ولایت اهل بیت(ع)، پشتیبانی از ولایت فقیه و تبیین و تعمیق مبانی فقهی، حقوقی و قضایی نظام جمهوری اسلامی وقف کرد و در سطوح عالی مدیریت نظام مانند ریاست قوه قضائیه، عضویت در فقهای شورای نگهبان و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت رییسه مجلس خبرگان خدمات شایانی کردند.

امام جمعه قم با بیان این که خدمات آیت الله شاهرودی به حوزه های علمیه ماندگار است، اظهار داشت: دائرة المعارف فقه اهل بیت(ع)، معجم الجواهر فرهنگ فقه مطابق با مذهب اهل بیت(ع)، مجله فقه اهل بیت(ع) وزانت فقهی حوزه علمیه را در سطح جهانی به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: تأسیس بنیاد اهل بیت(ع) و مؤسسات خیریه و خدمت به طلاب علوم دینی و اقامه مجالس حسینی از دیگر فعالیت ها و خدمات آیت الله شاهرودی است، ایشان فقیه نظریه پرداز و متفکر بزرگی بودند که با اشراف به روح اسلام ناب فقاهت را از تئوری به صحنه سیاستگذاری و قانونگذاری کشاند و صاحب نظریه های اصولی و فقهی بود، نظریه های فقهی و اصولی این فقیه وارسته باید در حوزه های علمیه مورد توجه بیشتر باشد تا فقه معاصر همچنان گامی رو به جلو برای پاسخگویی به نیازهای نظام محسوب شود.

آیت الله سعیدی در ادامه با گرامیداشت سالگرد حماسه 9 دی ابراز داشت: 9 دی روز  بصیرت و میثاق امت با ولایت است، در قم فاصله بین 9 تا 19 دی را دهه بصیرت اعلام کردند و هر سال مردم قم در روز 19 دی توفیق تشرف به محضر امام المسلمین رهبر معطم انقلاب را دارند.

وی عنوان کرد: پیشنهاد می شود که در کل کشور هم این دهه به عنوان دهه بصیرت برای تبیین اهداف نظام و شناخت دشمنان با هدف بصیرت افزایی جامعه نامگذاری شود، جوانان به عنوان سرمایه های انقلاب باید از اوضاع آگاه باشند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: 9 دی نمایش غیرت دینی و سیاسی در دفاع از نظام اسلامی و ولایت فقیه و در مقابله با دشمنان و توطئه های پیچیده آن بوده است، 9 دی صرفا یک حادثه و حماسه در یک زمان خاص نیست بلکه هرگاه دشمن درصدد تکرار فتنه باشد باید بداند این مردم همیشه در صحنه به عنوان یک تکلیف الهی، سیاسی و اجتماعی با خلق حماسه 9 دی دیگری آن ها را در هر لباس، موقعیت و جایگاهی که باشند سرجای خود خواهند نشاند.

وی اضافه کرد: فتنه گران 88 بارها تلاش کردند تا خود را در لایه های مدیریتی کشور باز آفرینی کنند، بخش عمده ای از مشکلات و سختی های معیشتی امروز مردم و گرانی های پیش آمده ریشه در بی کفایتی پیروان خط فتنه در مدیریت کشور دارد.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: اقتصاد برآمده از اعتماد به دشمنان نه تنها عبور از تحریم های آمریکایی را به ارمغان نیاورد بلکه اقتصاد و معیشت مردم را در تار عنکبوتی فتنه پیچیده آمریکایی در خروج از برجام و دلخوشی به اروپا گرفتار کرده است و فعلا این طایفه برای خروج از مشکلاتی که برای مردم پیش آمده به گفتار درمانی با اروپایی ها دل خوش کرده اند.

وی افزود: مسببان وضعیت امروز معیشت مردم با پاسخگو باشند اما با کمال تأسف خود را مدعی نشان می دهند، درس 9 دی لزوم بصیرت در شناخت جریان های سیاسی،  تبری از فتنه گران، بصیرت افزایی و اقدام به موقع و به هنگام است؛ سکوت در برابر فتنه گران همچون تأید فتنه گران منجر به تضعیف باورها و ارزش های اسلامی و انقلابی خواهد شد.

امام جمعه قم وظیفه آحاد ملت را دفاع از کیان اسلام و انقلاب و اهداف امام و شهدا دانست و ابراز داشت: مردم باید همواره از خط کفر، نفاق و فتنه اظهار برائت کنند و جبهه نیروهای مؤمن و انقلابی باید تقویت و حمایت شوند، در دفاع از اصل اصیل ولایت فقیه و ولی فقیه باید تمام قد در برابر دشمنان بایستیم.

وی عنوان کرد: در این راه نباید از برچسب ها و ملامت ملامتگران خوف و هراس داشته باشیم تا زمینه  برای حکومت جهانی امام زمان(عج) فراهم شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تسلیت ضایعه دردناک درگذشت تعدادی از دانشجویان خاطرنشان کرد: باید ریشه حوادث پیگیری شود تا شاهد تکرار آن نباشیم.

وی همچنین از مردم خواست برای سلامتی آیت الله مؤمن دعا کنند و اضافه کرد: برای فقیه مجاهد آیت الله مؤمن دعا کنیم، ایشان از خدمتگزاران بسیار ارزشمند نظام، از شاگردان مبرز حضرت امام و از یاوران رهبر انقلاب هستند که امروز به دعای نمازگزاران و مردم نیاز دارند./1323/پ201/ق

ارسال نظرات