۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۵۹۱۵۲۳
حجت الاسلام رحمانی خبر داد؛

تشکیل هیأت امنای مدارس علمیه شهرستان قاین

تشکیل هیأت امنای مدارس علمیه شهرستان قاین
امام جمعه قاین از تشکیل هیأت امنای مدارس علمیه شهرستان قاین به منظور هماهنگی وهم افزایی هرچه بیشتر مدارس علمیه این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رحمانی امام جمعه شهر قاین عصر جمعه در نشست طلاب و فضلای شهرهای قاین و زیرکوه که با هدف یادبود مرحوم حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی در قم برگزار شد، با تسلیت ارتحال این عالم و فقیه وارسته، از مجاهدت ها و خدمات فراوان رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام تجلیل کرد.

وی از مرحوم آیت الله شاهرودی به عنوان فقیهی مجاهد، اندیشمندی متفکر و عالمی خلاق و نوآور یاد کرد و گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی ترجمان اندیشه های بلند مرحوم آیت الله شهید صدر بود.

حجت الاسلام رحمانی از برگزاری مجالس ترحیم و بزرگداشت آیت الله هاشمی شاهرودی در بیرجند و قاین خبر داد و گفت: مردم و روحانیت خراسان جنوبی به وجود آیت الله هاشمی شاهرودی افتخار می کردند و رحلت ایشان را مصیبتی بزرگ برای خود می دانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مناصب دنیوی امانت الهی در دست ما هستند، از آمادگی خود برای پذیرش نقدها و نقطه نظرات و دیدگاه های روحانیت استان خبر داد.

امام جمعه قاین با اشاره به مطالبه مطرح شده از سوی طلاب و فضلای قاینی تحصیل کننده در حوزه علمیه قم مبنی بر لزوم تشکیل جامعه روحانیت در این شهر، ابراز کرد: این مساله جزو آرزوهای دیرینه ما بوده است که امیدوارم بزودی محقق شود.

وی بیان داشت: دو هفته قبل هیات امنای حوزه های علمیه شهر قاین در نشستی در دفتر امام جمعه شهرستان در این باره به تبادل نظر و بیان دیدگاه های خود پرداختند، امیدواریم هرچه سریعتر شاهد تشکیل جامعه روحانیت شهرستان باشیم.

حجت الاسلام رحمانی از تشکیل هیات امنای حوزه های علمیه قاین در راستای هم افزایی و هماهنگی بیشتر مدارس علمیه خواهران و براداران به منظور پاسخگویی هرچه بهتر به نیازهای شهرستان خبر داد.

وی اعلام کرد: در این زمینه مدارس علمیه شهرستان آماده استفاده از ظرفیت و استعداد طلاب و روحانیون مقیم قم هستند.

امام جمعه قاین همچنین از برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان به صورت مستمر و مداوم خبر داد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات