۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۹۱۵۳۲
آیت الله کعبی:

مرحوم آیت‌الله شاهرودی ذوب در اسلام و ولایتمداری بود

مرحوم آیت‌الله شاهرودی ذوب در اسلام و ولایتمداری بود
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: دغدغه اصلی مرحوم آیت‌الله شاهرودی دولت‌سازی در چارچوب نظریه اسلام، حل مشکلات مردم و معضلات نظام اسلامی بود.
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله عباس کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره شخصیت مرحوم آیت‌الله هاشمی‌ شاهرودی ضمن تکریم مقام این عالم وارسته گفت: ارتحال عالم و مرجع بزرگ آیت‌الله هاشمی شاهرودی را خدمت رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه نجف اشرف و حوزه قم همچنین شاگردان و خانواده ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: آیت‌الله شاهرودی نظریه پرداز نوگرا، تئوری‌پرداز و متفکر بزرگ اسلامی بود که تئوری‌ها را از صحنه نظر به صحنه اجرا، خط مشی گذاری و اجرا تبدیل می‌کرد.

مرحوم آیت‌الله شاهرودی ذوب در اسلام و ولایتمداری بود
وی رییس فقید تشخیص مصلحت نظام را رهرو مجاهدات شهیدصدر معرفی کرد و خاطرنشان کرد: ایشان با تاسی از استاد بزرگوار‌شان آیت‌الله شهید محمدباقر صدر ذوب در اسلام، مکتب امام خمینی (ره) و ولایت رهبری شد و مسئولیت‌های بزرگی که در نظام داشت را با امانت و دلسوزی انجام می‌داد.

آیت الله کعبی گفت: دغدغه اصلی مرحوم آیت‌الله شاهرودی دولت‌سازی در چارچوب نظریه اسلام، توجه به تقویت مذاهب و حب به اهل‌بیت (ع)، پاسخگو‌بودن به نیاز‌های انسان معاصر و انسجام امت اسلامی، حل مشکلات مردم و معضلات نظام اسلامی بود.

وی در پاسخ به تشریح مبارزات سیاسی این عالم فقید اظهار داشت: در صحنه مبارزه ایشان یک مبارز فداکار در راه تحقق نهضت امام راحل بود و با شرکت در درس‌های امام راحل در نجف‌اشرف نظریه ولایت فقیه را ترویج دادند و در صحنه اجرا نیز به خوبی با رژیم صدام مبارزه کرد به‌طوری که سه تن از برادر‌های ایشان به شهادت رسیدند.

آیت الله شاهرودی از حامیان نهضت‌های مقاومت در منطقه بود

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه گفت: یکی از محور‌ها و پشتیبانان اصلی نهضت مقاومت اسلامی در منطقه اعم از حزب‌الله لبنان، گروه‌های مقاومت اسلامی در عراق، مدافعان حرم در سوریه و رهبران نهضت اسلامی در جهان مرحوم آیت‌الله شاهرودی بود ضمن اینکه ایشان دانشگاه عدالت را تاسیس کردند.

وی در پایان ترویج و تاسیس موسسات خیریه را یکی از دغدغه مندی‌های اجتماعی آیت الله شاهرودی خاطر نشان کرد و گفت: بررسی مسائل علمی و مالی شاگردان از رفتار‌های نیک ایشان بود و با همین رفتار نیکو شاگردان برجسته‌ای را تربیت کردند، مراکز علمی و آموزشی و موسسات خیریه متعددی در این راستا تاسیس کردند./811/د103/ب1
 
منبع: تسنیم
ارسال نظرات