۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۹۱۵۴۳
حجت الاسلام والمسلمین احدی:

مهمترین وظیفه روحانیت صیانت از آرمان‌های انقلاب است

مهمترین وظیفه روحانیت صیانت از آرمان‌های انقلاب است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سبک زندگی طلاب و روحانیان باید ساده و فارغ از تجملات باشد، گفت: صیانت از آرمان‌های انقلاب مهمترین وظیفه روحانیت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احدی استاد حوزه علمیه در جلسه این هفته درس اخلاق که در مسجد الزهرا (س) برگزار شد نعمت ولایت را بزرگ‌ترین نعمت الهی دانست و اطاعت از ولایت را ضامن سعادت جامعه بیان کرد.

وی افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران دکان‌های شراب‌فروشی و کاباره‌ها برقرار بود و فعالیت صداوسیما نیز در اجرای رقص و فیلم‌های سینمایی مبتذل خلاصه می‌شد حتی اجازه پخش صوت اذان از تلویزیون وجود نداشت؛ بر همین اساس انقلاب اسلامی به‌هیچ‌وجه با دوران طاغوت قابل‌مقایسه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین احدی بابیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایران در رتبه چهارم علمی جهان قرار دارد، ابراز کرد: پیش از انقلاب مفهومی به‌عنوان پیشرفت علمی در کشور وجود نداشت و تعداد معلمان بسیار کم بودند درحالی‌که امروز ما شاهدیم در هم شهر‌ها و حتی روستا‌های دورافتاده معلمان به فرزندان این سرزمین درس می‌دهند.

استاد حوزه علمیه حضور بانوان ورزشکار محجبه در مسابقات بین‌المللی را از دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی برشمرد و عنوان کرد: چه کسی تصور می‌کرد در فرانسه که آن را بهشت معرفی می‌کردند امروز صحنه اعتراض و آشوب شود. مکرون خود از طبقه سرمایه‌داران می‌داند و شعار آنان نیز این است که فقیر باید بنشیند تا سرمایه‌دار تفریح کند در حالی رهبر معظم ایران در اوج ساده زیستی به خاطر آن‌که همه مردم قادر تهیه و خوردن کباب نیستند لب به کباب نمی‌زنند.

وی افزود: علما و بزرگان بسیاری را سراغ دارم که گوشت مصرف نمی‌کنند و می‌گویند مقلدان ما همه نمی‌توانند گوشت تهیه کنند. امام علی (ع) نیز بسیار ساده‌زیست و ساده‌پوش بودند؛ بنابراین سبک زندگی طلاب و روحانیون که پرچم‌دار اسلامیت هستند باید بسیار ساده و فارغ از تجملات باشد.

حجت الاسلام والمسلمین احدی علما را محرم اسرار مردم دانست و ابراز کرد: امروز مهمترین وظیفه روحانیت صیانت از انقلاب است و این مهم را باید در عمل و رفتار نشان دهند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: متاسفانه جامعه امروز ما دچار فقر فکری، فرهنگی و معنوی شده است که باید تقویت و احیا شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب سبب شد جمهوری اسلامی ایران در منطقه عزت پیدا کند و این برای مرجعیت و فقه آل محمد افتخار است. /۸۱۳/پ203/ب1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات