۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۵۹۱۶۰۴
آیت الله علم الهدی تأکید کرد؛

ضرورت پیش گامی و مجاهدت اصناف برای حل مشکلات اقتصادی کشور

ضرورت پیش گامی و مجاهدت اصناف برای حل مشکلات اقتصادی کشور
امام جمعه مشهد گفت: دشمن به دنبال ایجاد فتنه جدید از طریق معیشت مردم است و مجاهدت اصناف اقدامی ارزشمند در مقابله با فتنه دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، امروز در دیدار با بسیج اصناف خراسان رضوی، گفت: بازار و بازاری در تاریخ انقلاب یک‌عنوان ارزشی و مقدس است.

وی با بیان این‌که بازار و بازاری به عنوان ارزش دیرین انقلاب مطرح است، گفت: استکبار جهانی و ایادی آن ها بازاریان را به عنوان نیروی پشتوانه دین تشخیص داد، حرکت های دفاعی از بازار آغاز شد و در مبارزات انقلاب در برابر رژیم ستمشاهی ادامه یافت و تا لحظه پیروزی انقلاب این بازار به عنوان عمود استوار خیمه انقلاب ایستاد و مقاموت کرد.

آیت الله علم الهدی به تشکیل بسیج‌ اقشار به فرمان امام اشاره و ابراز کرد: به فرمان امام خمینی (ره) بسیج تشکیل شد و به ابتکار ایشان برای هر قشری عنوان بسیج انتخاب شد تا در هر جا به انقلاب آسیبی وارد شود، بسیج به صورت محافظ از نفوذ و آسیب جلوگیری کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: رسالت بسیج اصناف در هر صنف و قشری، ایستادگی و مقاومت در برابر هجمه ای است که ضربه به پیکر انقلاب وارد نشود.

حماسه ۹ دی، باطن السحر فتنه ۸۸ بود

وی با بیان این که حماسه ۹ دی باطن السحر فتنه ۸۸ بود، گفت: نه فتنه ۸۸ منحصر به سال ۸۸ است و‌ نه حماسه ۹ دی ۸۸ منحصر به این سال است، هر زمانی فتنه ایجاد شود ما به باطن السحر نیاز داریم.

آیت الله علم الهدی با اشاره به این سخن رهبر انقلاب که فرمودند: «دشمن در سال ۹۷ رمینه سازی برای فتنه ۹۸ انجام می دهد.»، ابراز کرد: دشمن در سال ۹۸ فتنه از نوع فتنه ۸۸ ایجاد می کند و به زعم این که این مردم با مردم ۸۸ متفاوت هستتد که حماسه و باطن السحر ایجاد کنند.

انقلاب سازی و‌ مجاهده و فداکاری سیمای تاریخ بازار است

امام جمعه مشهد افزود: بسیج اصناف در روز اول نهضت امام وجود نداشت و جبهه حمایت از امام را بازاریان تشکیل دادند حال ما از تشکل عظیم‌ بسیج اصناف برخوردار هستیم امید که همانند زمان بینانگذار انقلاب که به دفاع و حمایت از انقلاب پرداختند امروز نیز با حمایت از انقلاب، فتنه دشمن را نقش برآب کنند.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: دشمن این فتنه را از طریق معیشت مردم شکل می دهد. انقلاب سازی و‌ مجاهده و فداکاری سیمای تاریخ بازار است.

امام جمعه مشهد با اشاره به حضور برخی افراد نو کیسه و بی ایمان در رأس بازار، گفت: بافت بازار با گذشته فرق دارد و تا اندازه ای کلید بازار دست انسان های با ایمان و مقید به مسائل شرعی نیست و افراد نو کیسه با امکانات خود در رأس بازار قرار گرفته اند و از راه های غیر دینی به قدرت و ثروت رسیده و به مسائل دیگر توجه ندارند و گاهی در سر راه افراد متدین در بازار قرار می گیرند.

وی افزود: این جریان نوع مبارزه و‌حرکت خاص خود را نیاز دارد و باید کوشش داشته و‌ نگذارید انحصار طلبی و نفوذ آن ها در جریان قدرت کار را از دست شما خارج کند که این به ضرر اسلام و انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: کسی که جنس دو برابر می فروشد، پیاده نظام آمریکا است و شما مجبور هستید که جنس از او‌ گرفته و به قیمتی به مردم دهید بنابراین نیاز است که مشکل را ریشه ای حل کنید.

وی با بیان این که با اقدامات دولت مشکل حل نمی شود، گفت: در بازار خودرو و لوازم خانگی با قیمتی که دولت اعلام کرد هزینه چند برابری بر مردم تحمیل شد، این مشکلات را بسیج اصناف حل کند.

آیت الله علم الهدی با بیان این که فتنه 98 از جنس فتنه 88 است، گفت: در فتنه 88 که رهبر نه مجری و نه ناظر انتخابات بود، به بهانه انتخابات  دشمن، ایشان را مورد هدف قرار داد و اهانت کرد در حالی که دولت مجری انتخابات بود و اگر مشکلی بود باید دولت پاسخگو باشد حال در سال 98 نیز وضعیت و معیشت مردم را وسیله قرار می دهند و در برابر نظام قرار می گیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: رهبر انقلاب از چهار سال قبل اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده و بارها به این امر تأکید داشتند اما مسؤولان توجه نکرده اند.

وی بیان داشت: بسیج اصناف کلید بازار را به‌دست بگیرد و برنامه ریزی کند که چگونه مشکلات را حل کند چون با اهتمام و ابتکار قوی این مشکلات قابل حل است./868/پ202/ب1

ارسال نظرات