۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۸
کد خبر: ۵۹۱۶۵۳
سر مقاله؛

نظام‌سازی برای مقاومت

نظام‌سازی برای مقاومت
جریان مقاومت توانسته آمریکا را در منطقه شکست دهد؛ اما اکنون باید به‌سرعت یک قدم به جلوتر رفت و آن‌هم ورود به عرصه نظام‌سازی در کشور‌های همسو است.
به گزارش خبرگزاری رسا، ترامپ کاسب است و این را پنهان نمی‌کند؛ او وقتی شبانه و دزدکی به الانبار رفت تا با الباقی نظامیان آمریکایی در منطقه دیدار کند، از همین موضع کاسبکارانه گفت که آمریکا چند تریلیارد دلار در منطقه خرج کرده و او هنوز مجبور است شبانه و با چراغ‌های خاموش به دیدار سربازانش برود.
 
بگذریم که در حاشیه این دیدار- که در شب سال جدید میلادی بود- تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ را هم آغاز کرد و احتمالاً وارد فاز تازه‌ای از مناقشات داخلی خواهد شد؛ اما گفتار او، بازتاب‌دهنده واقعیتی است که فقط گوشه‌ای از رفتار‌های استعمارگرانه آمریکا را در اقصی نقاط جهان نشان می‌دهد.
 
ما، چون عراق، افغانستان و سوریه نزدیک‌مان هستند، اندکی از این خوی استکباری را درک می‌کنیم و حتی در مورد یمن -که دو روز قبل، «نیویورک تایمز» رسماً از مداخلات آمریکا در حمله به حوثی‌ها پرده برداشت- این آگاهی و اطلاع را نداریم؛ دنیای دیوانه‌ای که آمریکایی‌ها ساخته‌اند و با استفاده از ابزار‌های متنوع فرهنگی و رسانه‌ای‌شان توده‌ها را به انقیاد خودشان درآورده‌اند.
 
در اینکه جریان مقاومت توانسته در عرصه نظامی، آمریکا را در منطقه به شکست وادارد تردیدی نیست؛ اما اکنون باید به‌سرعت یک قدم به جلوتر رفت و آن‌هم ورود به عرصه نظام‌سازی در کشور‌های همسو است؛ چرا که استعمار خودش را در آستانه حذف شدن می‌بیند و از هر ابزاری برای باقی ماندن استفاده خواهد کرد. /۱۰۱/۹۶۹/م
منبع: صبح نو
ارسال نظرات