۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۹۱۶۷۵
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مطرح کرد؛

تشدید فتنه دشمن با اقتدار جمهوری اسلامی ایران

تشدید فتنه دشمن با اقتدار جمهوری اسلامی ایران
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: هر چه قدرت امت اسلامی زیادتر می شود مکر و نفاق دشمنان اسلام هم بیشتر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، کارشناس مذهبی بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر رضوی گفت: هر گاه دشمنان اسلام خیلی واضح به میدان آمدند، بدانید که ما در موضع ضعف قرار داریم مانند دوران دفاع مقدس که دشمن ما را ضعیف دانسته و حمله نظامی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: دشمن وقتی دید که قدرت ما زیاد شده است، عقب نشینی کرد و در ادامه با روش های دیگر با لباس تهاجم فرهنگی و زدودن فکر دینی از اندیشه مردم به ما حمله کرد و سپس شیوه حمله را تغییر داده و با تحریف دین به اسلام حمله کرد و حال قریب به یک دهه است که حمله دشمن را با ادبیات دینی دریافت می کنیم.

کارشناس مذهبی بیان کرد: دشمن روز به روز با نفاق و روش پیچیده تر حرکت می کند و با تحریم به صورت آشکار دشمنی خود را بروز داده و در ادامه با روش پیچیده و با استفاه از عوامل خود در داخل کشور به خرابکاری می پردازد.

روش های فتنه انگیزی دشمنان جمهوری اسلامی ایران

وی به روش های فتنه انگیزی دشمنان جمهوری اسلامی ایران اشاره و ابراز کرد: صهیونیست ها در دشمنی چنان پیچیده عمل می کنند که مردم باور نمی کنند در حال حاضر نیز مردم اروپا در حال بیدار شدن هستند و مشکلاتی برای صهیونیست ها بیشتر از مشکلاتی که مسلمانان در آسیا برای آن ها ایجاد می کردند، به وجود آورده اند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: توطئه های آمریکایی زیاد پیپچیده نیست و شبیه انقلاب های مخملی است اما انگلیسی ها پیچیده تر عمل می کنند.

کارشناس مذهبی با بیان این که فتنه 88 از جنس فتنه های آمریکایی بود، گفت: حتی تحریم ها نیز از جنس فتنه آمریکایی است و استراتژی آن ها قلدرمآبانه است که آن ها به سلاح و امکانات خود دلخوش هستند اما انگلیسی ها به خاطر کوچکی و حقارت خود پیچیده تر عمل می کنند.

وی با بیان این که هرگاه وقتی مشکلات کشور حل نمی شود بوی فتنه های انگلیسی می آید، اظهار داشت: از جمله فتنه های انگلیسی در تاریخ ایران از بین رفتن 9 میلیون نفر از جمعیت 30 میلیونی کشور در زمان دولت پهلوی بود که این دشمنان با خرید گندم از مردم موجب قطعی شدید و قتل عام های بزرگ در کشور شدند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان داشت: اعدام کسی که چند میلیارد دزدی کرده واجبتر است؟ اگر تمام میزان اختلاس یک نفر را بین همه مردم تقسیم می کردند میزان ناچیزی به هر نفر می رسید حال سیاست مداران با پذیرش نفوذ بیگانه موجب شدند ثروت همه مردم یک سوم شود، آیا این ها مفسد فی الارض نیستند؟

پیچیدگی و ناپایداری فتنه های آخرالزمان

کارشناس مذهبی بیان داشت: ما هر چه مقتدرانه تر عمل کنیم، فتنه دشمنان ما پیچیده تر است که این ها فتنه های آخرالزمان است و اهل بیت(ع) مکرر نسبت به آن ها هشدار داده اند.

وی به پیچیدگی و ناپایداری فتنه های آخرالزمان اشاره و ابراز کرد: روش فتنه انگلیسی توام با نفوذ است و فتنه 98 از این جنس است اما همانگونه که پیامبر اکرم(ص) فرمودند:«فتنه در آخرالزمان زود رسوا و منافقین نابود می شوند.»، این فتنه ها به زودی عیان و نقش برآب می شود.

نشانه های فتنه گران

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان به نشانه های فتنه گران اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) فتنه گران در آخرالزمان را معرفی می کند و می فرماید:«شدیدتر از فتنه دجال فتنه ای است که کسانی که اهل محبت ما هستند، ایحاد می کنند، این ها با دشمنان ما دوستی می کنند و با دوستان ما دشمنی می کنند.»

کارشناس مذهبی افزود: فتنه پیچیده است اما دارای نشانه های واضح است و اهل بیت(ع) راه را به ما نشان داده اند بنابراین هر موقع اختلاف سیاسی به وجود آمد، ببینید که  استکبار از چه کسی حمایت می کند، از او فاصله بگیرید.

اوج اقتدار جمهوری اسلامی ایران

وی به اقتدار جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان داشت: نسبت به 40 سال قبل ما دارای قدرت قوی نظامی بوده و بدون این که کشوری را مستعمره خود کرده باشیم، دارای نفوذ قوی سیاسی در منطقه هستیم اما آمریکا به جایی رسیده است که رییس جمهور آن مخفیانه به پایگاه نظامی خود در عراق سفر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ابراز کرد: مشکلات اقتصادی در کشور به این خاطر است که مسؤولان بلد نیستند از نفوذ خود در منطقه درآمدزایی کنند و موقعیت هایی که در کشور وجود دارد بهره برداری نمی شود و برای حل مشکلات اقتصادی در خانه کدخدا به گدایی می روند که این روش غلط است.

کارشناس مذهبی افزود: جمهوری اسلامی در این 40 سال به اوج اقتدار رسیده است، ما باید کسانی را برای مجلس و دولت انتخاب کنیم که از این قدرت سودی را نصیب کشور و مردم کنند.

وی افزود: دشمن وقتی ضعف و سستی دیدند، هجوم می آورند چنانچه که تا مسؤولان سستی دیدند، و بعد از فتنه 88 تحریم را تشدید کردند اما اگر در مسؤولان سستی و نفوذی نباشند، پشیمان می شوند همان طور که از حمله به یمن پشیمان شدند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان این که انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس مبتنی بر عقل بود، گفت: ما در برابر مکر دشمن عقلانیت داریم  و با این عقلانیت از فتنه ها عبور کردیم.

کارشناس مذهبی افزود: عنصر انقلابی کسی است که عاقلانه رفتار می کند و سازشکار آدم متوهن است چرا که اگر روی خوش به آمریکا نشان دهید به این امید که مشکلات حل می شود اما فقط باید امتیاز بدهد.

وی با گلایه از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران در تحلیل نادرست رفتار اروپا، گفت: در خبرها گفته می شود که منتظر هستیم تا اروپا در برابر امریکا بایستد حال آنکه آن ها قدرت خود را مقابل آمریکا ارزیابی نمی کنند بلکه شما را معطل کره و می بینند شما معطل می شوید پس شما را بازی داده و می بینند بازی می خورید.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان این که موضع گیری انقلابی انسان های سست عنصر تأثیری ندارد، گفت: دشمن کسانی راکه زمانی در پی سازش بودند و حال به موضع گیری انقلابی و ایستادن در برابر دشمن روی آورده است را جدی نمی گیرند مگر این که به جای آن ها کسانی دیگر قرار گرفته و موضع ایستادگی را اتحاذ کند.

کارشناس مذهبی با بیان این که 9 دی روز فرح است، گفت: اهل بیت(ع) از قیام و رشد مردم خوشحال می شوند چرا که در سال 60 بنی صدر در روز عاشورا در دانشگاه تهران علیه انقلابی ها سخنرانی کرد و صوت و کف زدند و امام در سخرانی این عمل را نکوهش کرد.

وی افزود: در سال 88 نه رهبر علیه آن ها سخنرانی کرد نه فراخوانی بود بلکه مردم خودجوش در برابر هتک حرمت به اهل بیت(ع) به خیابان ها آمده و تظاهرات میلیونی کردند، این رشد مردم است و خبر خوبی است./864/پ202/ب1

ارسال نظرات