۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۵۹۱۸۴۴
آیت‌الله صدیقی:

نجات از فتنه‌ اقتصادی در گرو اطاعت از ولایت است

نجات از فتنه‌ اقتصادی در گرو اطاعت از ولایت است
آیت‌الله صدیقی گفت: پیروزی‌های انقلاب همواره مرهون ولایت بوده امروز هم تنها مسیر برون رفت از فتنه اقتصادی نفوذی‌ها اطاعت از اوامر ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله صدیقی امام‌جمعه موقت تهران، شب گذشته در مسجد جامع غدیر، گفت: انبیای الهی از سوی خداوند متعال مبعوث شدند تا آسیب‌های ظاهری و باطنی را به انسان‌ها هشدار دهند و آنان را دررسیدن به حیات طیبه یاری کنند.

وی افزود: بنابراین اطاعت از دستورات دین و تبعیت از رهبران آسمانی حیات طیبه را برای انسان تضمین می‌کند. خداوند به انسان وعده داده اگر اهل تقوا و عمل صالح باشد زندگی ابدی گوارایی را نصیب او کند.

آیت‌الله صدیقی با تأکید بر اینکه انسان باید به اصول دینی، اخلاقی و فروع دین پایبند باشد، ابراز کرد: مساله توحید، نبوت، امامت و اعتقاد به معاد از اموری است که انسان باید به آن اعتقاد داشته باشد تا شخصیت او تثبیت شود.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به برخی رذائل اخلاقی، اظهار داشت: تکبر داشتن یک خطر است انسان اگر اهل تکبر داشته باشد در اصل با کبریایی خداوند در نزاع و ستیز است؛ انسان متکبر به بهشت نمی‌رود. حسد نیز خطرناک است و دنیا و آخرت انسان را می‌سوزاند، انسان حسود نه‌تنها خود بلکه جامعه را به آتش می‌کشاند.

وی با اشاره به اینکه ولایت‌فقیه سکان‌دار کشتی نجات جامعه است، عنوان کرد: اگر جامعه صدای شرعی و آسمانی رهبر دینی خود را بشنود و به آن عمل کند به‌طورقطع آن جامعه به سعادت و کمال دست می‌یابد.

آیت‌الله صدیقی با تأکید بر اینکه انسان باید از فتنه اجتناب کند، گفت: آتش فتنه نه‌تنها فتنه‌گر بلکه کل جامعه را می‌سوزاند. ولایتمداری و بصیرت داشتن ضامن عبور از فتنه‌ها است و اگر جامعه‌ای با ولایت و رهبری دینی مقابله کند دچار فتنه می‌شود؛ بعد از رحلت رسول خدا جامعه اسلامی با تبعیت نکردن از امر الهی به مقابله با جانشین پیامبر پرداختند و دچار فتنه شدند.

امام‌جمعه موقت تهران دلیل پیروزی و پیشرفت انقلاب اسلامی در طول این 40 سال را تبعیت مردم از ولایت‌فقیه بیان کرد و گفت: در دوران طاغوت مردم در تصمیمات کشور هیچ نقشی نداشتند اما امروز مردم خود مسؤولان کشور را انتخاب می‌کنند و اگر انتخاب نادرستی داشته باشند همان مسؤولان به آنان می‌گویند خودتان انتخاب کردید "خودکرده را تدبیر نیست".

وی با اشاره به فتنه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی، اظهار داشت: فتنه خلق، فتنه ترور، فتنه جنگ تحمیلی و فتنه 88 همه در راستای نابودی انقلاب اسلامی از سوی دشمنان بر ملت ایران تحمیل شد؛ استقامت و ولایتمداری مردم رمز عبور از فتنه ها در همه این سال‌ها بوده است.

آیت‌الله صدیقی بیان داشت: پیشرفت‌های علمی و قدرت و اقتدار انقلاب اسلامی همه از برکات وجود ولایت‌فقیه است. رهبر معظم انقلاب برای جمهوری اسلامی برکت است، امروز موشک‌های ایران به برکت وجود همین رهبر فرزانه منطقه را بیمه و تشیع را تثبیت و مستکبران را در منطقه زمین‌گیر کرده است.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به فتنه 88 آن را بسیار سخت و خطرناک دانست و گفت: در فتنه 88 دوست و دشمن شناخته‌شده نبود بسیاری از فتنه گران کسانی بودند که در انقلاب نقش داشتند و به قولی دست راست امام به شمار می‌رفتند. در آن سال دشمنان داخلی و خارجی به‌صورت هماهنگ برنامه‌های طراحی‌شده را در کشور اجرا می‌کردند و شعار سر می‌دادند «تقلب بهانه است اصل نظام اشاره است».

وی در پایان خاطرنشان کرد: 9 دی از معجزات الهی در انقلاب اسلامی بود. در فتنه 88 دشمنان جامعه را دوقطبی کرده بودند ازاین‌رو با اقدام نظامی این مساله قابل‌حل نبود و تنها مردم می‌توانستند آتش فتنه را خاموش کنند و امروز نیز بخشی از فتنه گران بانفوذ در برخی مسؤولیت‌ها فتنه اقتصادی را بر مردم تحمیل کرده‌اند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات