۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۹۱۸۹۶
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

پیشگامی ایران در اجرای شریعت نسبت به سایر کشورهای اسلامی

پیشگامی ایران در اجرای شریعت نسبت به سایر کشورهای اسلامی
آیت الله کعبی با اشاره به مشترکات اجرای شریعت در ایران و پاکستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران در اجرای شریعت از همه کشورهای اسلامی پیشگام تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، امروز در همایش مشترک بین‌المللی ایران و پاکستان با موضوع «شریعت اسلامی و قانون‌گذاری» که در سال همایش ماموستا شیخ‌الاسلام دانشگاه مذاهب برگزار شد، گفت: در اجرای شریعت دو کشور ایران و پاکستان مشترکاتی دارند که بسیار قابل‌توجه است.

وی اسلام را مهم‌ترین دلیل استقلال کشور پاکستان دانست و ادامه داد: دو کشور ایران و پاکستان در اجرای قوانین با یکدیگر متفاوت هستند اما در اجرای شریعت باهم شباهت‌هایی دارند.

آیت‌الله کعبی اسلام، قرآن و سنت پیامبر اسلام را مهم‌ترین عامل در اجتماع و کنار هم بودن این دو کشور بیان کرد و اظهار داشت: شریعت برخلاف قانون که از سوی مجلس مؤسسان تنظیم‌شده مجموعه کاملی از دستورات است که انسان را در اجرای قوانین یاری می‌رساند.

عضو هیأت رییس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در اصل قانون اجراکننده دستورات شریعت است ازاین‌رو قانون و شریعت باید باهم مطابق باشند.

وی با بیان اینکه شریعت می‌تواند لباس قانون بر تن کند، ابراز کرد: تقنین در شریعت عاملی برای پویایی سبک زندگی اجتماعی است هرچند برخی تقنین در شریعت را مردود می‌دانند.

آیت‌الله کعبی در ادامه بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب توانست شریعت را به قانون تبدیل کند و این امر توسط مجتهدین انجام شد و امروز قانون اساسی ایران طبق شریعت است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیشگامی جمهوری اسلامی ایران در اجرای شریعت اسلام نسبت به سایر کشورهای اسلامی، خاطرنشان کرد: در اجرای شریعت باید نیاز جامعه موردتوجه قرار گیرد؛ متأسفانه امروز برخی گروه‌های تکفیری به اسم شریعت برخلاف آن عمل می‌کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات