۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۹۱۹۰۰
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

انتقاد حجت الاسلام ذوالنور از کاهش بودجه دفاعی و بی تفاوتی دولت

انتقاد حجت الاسلام ذوالنور از کاهش بودجه دفاعی و بی تفاوتی دولت
عضو کمیسیون امنیت ملی با انتقاد از بی توجهی دولت به مسائل دفاعی در بودجه گفت: دولت از گذشته نسبت به مسأله دفاعی بی توجه بوده است.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با ابراز تأسف از این که دولت در بودجه 98 به بودجه نیروهای مسلح کم توجهی بسیاری کرده است، گفت: این کار دولت در بخش های مختلف مسأله دفاعی کاهش های متنوع داشته است.

وی به تبیین راهکارهای پیش روی مجلس شورای اسلامی برای جبران و ارتقای بودجه دفاعی پرداخت و اظهار داشت: یکی از این راهکارها موضع کمیسیون امنیت ملی است که دستگاه های مختلف نظرات و پیشنهادات خود را به اعضای این کمیسیون اعلام می کنند تا خود کمیسیون بتواند به صورت رسمی و مکتوب و از طریق سه نماینده ای که در تلفیق دارد، به موضوع و درخواست ها رسیدگی کند.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که یکی از راهکارهای رسیدگی به بودجه دفاعی موضع فراکسیون دفاع و اقتدار ملی است، اظهار داشت: راهکار دیگر جبران بودجه دفاعی نیز پیشنهادات سایر نمایندگان مجلس و فراکسیون های مختلف خواهد بود؛ به عبارت دیگر نمایندگان باید نظر خود را در قالب پیشنهاد به کمیسیون های تخصصی تحویل داده و در کمیسیون تلفیق از آن دفاع کند، اما مشکل این جا است که باید برای جبران بودجه دفاعی یک جایگزین ارائه شود، یعنی نمایندگان باید منبعی را مشخص کنند که از بودجه آن کاسته شده و به بودجه دفاعی اضافه شود و چون دولت لایحه بودجه را بسته، این کار با مشکلات جدی مواجه شده است، زیرا بودجه ها دیگر قابل کاهش و افزایش نیستند.

وی تصریح کرد: اگر منبع مشخصی برای کاهش از آن و اضافه کردن به بودجه دفاعی معرفی نشود، کمیسیون تلفیق به درخواست ها رسیدگی نخواهد کرد.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که جبران کل بودجه دفاعی امکان پذیر نیست، افزود: تلاش می کنیم با تعامل نمایندگان مجلس و نمایندگان هیأت دولت بخشی از بودجه دفاعی را جبران کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت از گذشته به مسأله دفاعی بی توجهی کرده است، ابراز داشت: با توجه به کمبود منابع دولت و مشکلاتی که ممکن است برای فروش نفت به وجود آید، اگر دولت بخواهد اتکای بودجه به نفت را کاهش دهد، طبیعی است که از بودجه ها کاسته خواهد شد./841/ت302/ق

ارسال نظرات