۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۵۹۱۹۱۹
حجت الاسلام گنجی خبر داد؛

سفر زیارتی طلاب مدرسه علمیه آیت الله ایروانی به مشهد

سفر زیارتی طلاب مدرسه علمیه آیت الله ایروانی به مشهد
مدیر مدرسه آیت الله ایروانی گفت: سفر زیارتی مشهد مقدس و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی علمی و اجتماعی از برنامه های تدارک دیده شده برای طلاب است.

حجت الاسلام گنجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تشریح برنامه هرساله فرهنگی تربیتی مدرسه علمیه آیت الله ایروانی تحت تولیت آیت الله شبستری و اعزام بخشی از طلاب به اردوهای جهادی اظهار کرد: هرساله با توجه به مقارن شدن ایام واپسین سال با ایام امتحانات و نیروی تحلیل شده طلاب در کوران آزمون های میان ترم، معاونت تهذیب حوزه علمیه آیت الله ایروانی و کادر اجرایی مدرسه تصمیم به اعزام برخی طلاب به اردوهای جهادی جهت رشد معنوی در قالب گروه های جهادی می کنند.

تقویم تربیتی حوزه و زیارت مشهد مقدس پس از فصل امتحانات

وی در ادامه افزود: در تقویم تربیتی طلاب تا چند سال پیش، اعزام به مشهد مقدس و زیارت حضرت ثامن الحجج(ع) به چشم نمی خورد اما در نهایت و با تصمیم گیری کادر اجرایی مدرسه و رغبت طلاب جهت سفر زیارتی به مشهد مقدس بر آن شدیم که برنامه زیارتی مشهد را در دستور کار قرار دهیم.

کرسی های آزاد اندیشی علمی و اجتماعی

حجت الاسلام گنجی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت 170 نفره طلاب و سفر زیارتی به مشهد مقدس، بسترهای تربیتی زیادی ایجاد شد که در نهایت تصمیم گرفتیم با تفکیک طلاب برنامه ی کرسی های آزاد اندیشی علمی و اجتماعی، برنامه دعوت از مشاور خانواده و سخنرانی با موضوع خانواده و ازدواج و برنامه های متنوع فرهنگی تربیتی دیگری را در دستور کار قرار دهیم.

وی بیان کرد: با تاکیدات موکد تولیت مدرسه، در اردوی زیارتی 5 روزه به مشهد مقدس، برنامه های ویژه ای از جمله دیدار طلاب با نماینده ولی فقیه در استان خراسان و امام جمعه مشهد مقدس آیت الله علم الهدی تدارک دیده شده است.

زیارت مشهد مقدس نوعی تجدید میثاق با حضرت ولی عصر(عج) است

مدیر مدرسه علمیه آیت الله ایروانی در پایان بیان کرد: در راستای بهره مندی طلاب از سفر زیارتی مشهد مقدس شرایط به نحوی تسهیل شده است که امکان زیارت برای تمامی طلاب مقدور باشد و از این نعمت الهی بهره مند شوند و فرصتی باشد در جهت رشد معنوی و تجدید بیعت با حضرت ولی عصر(ع) که مطمئنا تاثیراتش در طول ترم جاری دیده خواهد شد./811/ت302/ب1

ارسال نظرات