۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۵۹۲۰۱۴
رییس مرکز خیریه کنترل سرطان آلاء:

بیش از 400 بیمارستان در کشور از سوی خیرین ساخته شده است

بیش از 400 بیمارستان در کشور از سوی خیرین ساخته شده است
ابوالقاسمی با بیان اینکه بیش از 400 بیمارستان در کشور از سوی خیرین ساخته شده است، گفت: برای پیشگیری از سرطان حمایت و مشارکت مردمی لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن ابوالقاسمی رییس مرکز خیریه کنترل سرطان آلاء، امروز در دومین همایش ملی خیر ماندگار  که در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد، گفت: بیش از 400 بیمارستان در کشور از سوی خیرین ساخته و اداره می‌شود.

وی افزود: استفاده از تجربیات این خیران که در انجام عمل خیر فعالیت دارند بسیار حائز اهمیت است.

ابوالقاسمی یکی از بیماری‌های شایع جامعه کنونی را سرطان بیان کرد و اظهار داشت: همه تلاش این موسسه بر آن استوار است که بیماری سرطان کنترل‌شده و به‌عنوان یک بیماری کشنده شناخته نشود.

رییس مرکز خیریه کنترل سرطان آلاء با اشاره به تخصیص بودجه 3 هزار میلیارد تومانی بخش سلامت به بیماران سرطانی، اظهار داشت: در کشورهای مختلف برنامه‌های جامعی برای کنترل سرطان وجود دارد؛ کنترل و پیشگیری باید مهم‌ترین هدف قبل از درمان سرطان باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه در کودکان مبتلابه سرطان در کشور که قریب به 2 هزار و 500 نفر می‌شوند دیگر پیشگیری جوابگو نیست اما پیشگیری برای بزرگ‌سالی کودکان از همین دوران کودکی باید انجام شود.

ابوالقاسمی با تأکید بر اینکه دولت به‌تنهایی نمی‌تواند متصدی این امر باشد می‌طلبد نهادهای مردم‌نهاد را با این مساله درگیر کنیم، گفت: برای پیشگیری از سرطان حمایت و مشارکت مردمی لازم است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات