۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۵۹۲۰۳۹

اولین دوره آموزش زندگی به سبک رضوی در خراسان جنوبی برگزار شد

اولین دوره آموزش زندگی به سبک رضوی در خراسان جنوبی برگزار شد
فاطمی گفت: نخستین دوره زندگی به سبک رضوی با همت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی و با حضور مزدوجین جوان تحت عنوان طرح یاس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، زهرا فاطمی، مسؤول کانون خانواده دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی امشب در دوره آموزشی زندگی به سبک رضوی در استان اظهار داشت: نخستین دوره زندگی به سبک رضوی با همت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی و با حضور مزدوجین جوان تحت عنوان طرح یاس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح از سال 95 با دستور تولیت  آستان قدس رضوی شکل گرفت، گفت: هدف  از این طرح، ترویج و نهادینه سازی الگوی سبک زندگی تراز رضوی در راستای تقویت تعاملات موثر و آرامش بخش برای زوجین جوان در سراسر کشور  است.

مسؤول کانون خانواده دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی افزود: از خدمات آموزش این طرح آموزش‌های کاربردی و مهارتی در زمینه تحکیم، توسعه و تعالی خانواده برای زوجین جوان زائر و مجاور سراسر کشور و شهر مشهد مقدس که در یک سال گذشته ازدواج کرده‌اند، است.

فاطمی تصریح کرد: این خدمات در قالب یک برنامه مدون آموزشی با بهره‌گیری از روش‌ها و ابزارهای حضوری و غیر حضوری برای یک دوره حدود سه ساله مطابق با یک نظام انگیزشی و ارتقایی در جهت زندگی مشترک به سبک رضوی، فرزند پروری، فرزند آوری و همسرداری توسط خادمیاران کانون خانواده هر استان که از متخصصین و کارشناسان زبده خانواده به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش زندگی به سبک رضوی به دو صورت آموزش‌های مجازی شامل آموزش‌های کاربردی و مهارتی با بهره‌گیری از روش‌های ارتباط مجازی و آموزش‌های حضوری شامل آموزش‌های کاربردی و مهارتی برای زوجین جوان زائر به صورت حضوری و با بهره‌گیری از روش‌های سخنرانی، همایش عمومی، کارگاه آموزشی به مزدوجین جوان متقاضی در مدت سه سال داده می‌شود.

دباغی، مسؤول روابط عمومی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی نیز در حاشیه این دوره آموزشی خدمات و امتیازات این طرح را برای مزدوجینی که حداکثر یک سال از تاریخ ازدواج رسمی آن‌‌ها گذشته باشد، دانست.

دباغی گفت: آموزش‎های غیر حضوری از طریق فضای مجازی و روش‌های مکاتبه‌ای، آموزش‌های حضوری از طریق برگزاری همایش و کلاس آموزشی، خدمات پشتیبانی آموزشی، خدمات راهنمایی و مشاوره تلفنی، خدمات مشاوره حضوری و خدمات اجتماعی و حمایتی از جمله این خدمات است.

وی بیان کرد: همچنین بهره‌مندی از عنوان خادمیاری افتخاری حرم امام رضا(ع)، شرکت در اردوهای آموزشی، دریافت بسته‌های فرهنگی، آموزشی و مشاوره‌ای، استفاده از غذای متبرک مهمانسرا از جمله این امتیازات خواهد بود.

مسؤول روابط عمومی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی گفت: مزدوجین دارای شرایط فوق می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی یا به صورت حضوری خیابان نواب صفوی، ورودی حرم مطهر، مقبره پیر پالان دوز، اتاق 15 مراجعه و بعد از دریافت کد رهگیری در تاریخ مقرر در همایش توجیهی و آموزش اولیه در استان مربوطه خود حضور یابند./9314/پ310/ب1

ارسال نظرات