۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۵۹۲۰۵۳
معاون آموزش مدرسه علمیه امام صادق شهریار:

روحانیان نقش مهمی در بصیرت افزایی مردم دارند

روحانیان نقش مهمی در بصیرت افزایی مردم دارند
حجت الاسلام مسلم خانی گفت: نقش روحانیت در بصیرت افزایی و روشنگری‌های سیاسی بسیار مهم است.

حجت الاسلام مسلم خانی معاون آموزش حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان شهریار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به امکان سازش میان ایران و آمریکا، این امر را محال ذاتی خاطرنشان کرد و گفت: چه از لحاظ ابعاد ذاتی و چه عرضی، سازش به هیچ وجه امکان ندارد چون افکاری که ایران و جمهوری اسلامی دارد متخذ از مبانی اسلامی است و این شعارها و سبک و منش و روش ها از بطن قرآن است.

خلق و خوی استعماری آمریکا هیچگاه موافق اسلام و مبانی اسلامی انقلاب نبوده است

وی در ادامه آمریکا را مستکبر خواند افزود: آمریکا همیشه حب جاه و مقام و هویت استکباری داشته و در پی حکمرانی به تمام دنیا بوده است که این خلق و خوی استعماری آمریکا هیچگاه موافق اسلام و مبانی اسلامی انقلاب نبوده است.

استاد حوزه علمیه علت عدم سازش میان ایران و آمریکا را تضاد اصل اسلام با اصل کفر دانست و گفت: ما با آمریکا هیچ وقت به اتحاد نخواهیم رسید، چون در واقع آنها باید از مواضع استکباری و استعمارطلبانه شان بکاهند، یا جمهوری اسلامی از مواضع استکبار ستیزانه اش بگذرد، اما این اتفاق اصلا نخواهد افتاد.

مسؤولان سخنان رهبری و امام راحل نصب العین راهشان نیست

حجت الاسلام مسلم خانی در پاسخ به علت اصرار برخی مسؤولان بر ایجاد ارتباط و سازش علیرغم پیشینه پیش رو که بی تعهدی آمریکا در آن کاملا مشهود است ابراز کرد: مسؤولان ذیربط اعتماد و اعتقاد قلبی به برخی مبانی اسلامی ندارند و سخنان مقام معظم رهبری و منویات امام راحل نصب العین راهشان نیست که فرمودند: «ما می توانیم روی پای خویش بایستیم و نیازمند هیچ کنوانسیونی نیستیم».

وی ضعف درونی و مدیریتی را یکی از عوامل تمایلات مسؤولان به ایجاد معاهده و صلح و سازش با غرب و شیطان بزرگ خاطر نشان کرد و گفت: مسؤولان علاوه برعدم تعهد و ایمان به مبانی اسلامی، ضعف درونی و مدیریتی دارند و از طریق ایجاد صلح و سازش در واقع می خواهند کاستی های خودشان را پوشش دهند.

معاون آموزش حوزه علمیه امام صادق(ع) راه حل مشکلات کشور را توجه به داخل و نیروی انسانی جوان دانست و اظهار کرد: مسؤولان ذیربط اجرایی باید به ظرفیت های داخلی و توانمندی و پتانسیل نیروی جوان انقلابی توجه کنند، همانطور که در کوران جنگ ایمان و تعهد ایرانی برخاسته از بطن اسلام بود که لشکر اسلام را در مقابل طاغوت تجهیز کرد.

وی تاکید کرد: مسؤولانی که مطالبات مقام معظم رهبری را سرلوحه عمل خویش قرار ندادند، در واقع خودسرانه بر مبانی خود پافشاری کردند و در نهایت نتیجه مطلوبی حاصل نشد و خسارات زیادی بر بدنه نظام اسلامی و مردم انقلابی وارد ساخت.

اصرار بر صلح، در واقع پوشش ضعف مدیریتی است

حجت الاسلام مسلم خانی در پاسخ به اینکه «آیا مسؤولان پس تجربه تلخ برجام نباید عبرت بگیرند و وارد معاهده با غرب و شیطان بزرگ نشوند؟» گفت: این افراد و اصرارشان بر انعقاد معاهده تنها در گرو پوشش دادن نقایص شخصی و ضعف مدیریتی شان هستند، برخی به دلیل اقناع افکار عمومی و مسائل سیاسی و حزبی درون سازمانی دم از مساعد بودن شرایط و رفع معضلات با ایجاد صلح میان ایران و آمریکا می زنند.

استاد حوزه علمیه به افرادی که وعده و وعیدهایی می دهند اما به آنها پایبند نیستند هشدار داد و آنها را در قبال بی تعهدی هایشان مسؤول خواند و افزود: این افراد در مقابل ملتی که هزاران شهید گلگون کفن داده است، باید مسؤول و پاسخگو باشند، از این رو از افکارعمومی و رسانه های جمعی و عموم ملت بصیر خواستار مطالبه حداکثری ضمن روشنگری در اعمال افراد، آنان باید پاسخگوی اشتباهات خویش باشند.

وی در پایان تاکید کرد: مسؤولیت ها و رده سمت های دولتی نباید مورد اشغال افراد بی تعهد قرار گیرد و مسؤولان ذیربط باید تحت گزینش با معیار اعتقاد به مبانی اسلامی، مبانی انقلابی و التزام به فرامین رهبری انتخاب شوند و در این بین نقش روحانیت در بصیرت افزایی و روشنگری بسیار مهم است./811/ت302/ب1

ارسال نظرات