۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۹۲۱۹۹
کارشناس مسائل سیاسی:

اتحاد بین کشورهای اسلامی دشمن را به زانو در می آورد

اتحاد بین کشورهای اسلامی دشمن را به زانو در می آورد
حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که اتحاد از ضرورت های کشورهای اسلامی است، گفت: وحدت سبب می شود که دشمن در مقابل قدرت اسلام احساس ضعف و ناتوانی کند.
حجت الاسلام محسن رضایی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با نگاه اسلام به وحدت گفت: وحدت یک اصل بنیادین و مساله راهبردی برای حفظ اسلام است.

وی افزود: عزت داشتن و پیروز شدن در مقابل دشمن زمانی برای کشور و مردم به دست می‌آید که وحدت در کشور حفظ شود و شیعه و سنی در کنار هم وحدت داشته باشند.

حجت الاسلام رضایی با بیان این که خداوند در قرآن کریم انسان‌ها را بر محور توحید دعوت می‌کند، ابراز داشت: قوی بودن مسلمانان و به نمایش قرار دادن این قدرت از خواسته‌های اسلام بوده، زیرا اسلام در نماز‌های جمعه، مردم را امر به وحدت و به آن‌ها بیان می‌کند که اقتدار خود را به دشمن نشان دهند.

وی اظهار داشت: اتحاد سیاسی، نظامی و اقتصادی از ضرورت‌های کشور‌های اسلامی بوده و باید قدرت خود را بیشتر کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که هرگونه سلطه کافران بر مسلمانان از دیدگاه اسلام، ممنوع است، تصریح کرد: وحدت و اتحاد سبب می‌شود که دشمن بر مسلمانان سلطه نداشته باشد و یک فرد مسلمان با آزادی کامل و بدون دشمن زندگی کند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: وحدت از نظر اسلام ناب محمدی یک اصل مهم و ضروری برای حفظ عظمت اسلام است.

حجت الاسلام رضایی با توجه به این که وحدت و همگرایی در بین مسلمانان فایده‌های زیادی را دربر دارد، اظهار داشت: یکی از دلیل‌هایی که کشور‌های اسلامی دارای قدرت نیستند این بوده که باهم اتحاد و وحدتی که مدنظر اسلام است را ندارند و خود را دلبسته به کشور‌های غیر اسلامی کرده اند.

وی تصریح کرد: اگر کشور‌های اسلامی به جای این که مشکلات خود را به غرب بگویند با کشور‌های اسلامی قرار می‌دادند و با هم متحد می شدند، در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی پیشرفت می‌کردند.

حجت الاسلام رضایی با بیان این که پیشرفت در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، بانکی، نظامی و تجاری از فواید وحدت بین کشور‌های اسلامی است، ابراز داشت: وحدت در بین کشور‌های اسلامی سبب می‌شود که راه نفوذ کشور‌های غربی را بر منطقه اسلامی ببیندیم تا دشمن در مقابل قدرت اسلام احساس ضعف و ناتوانی بکند.

وی ایراد کرد: کشور‌های اسلامی در بهترین نقاط جهان و دارای ثروت بالایی هستند، که در صورت استفاده صحیح از آن می‌توانند پیشرفت‌های چشم گیری داشته باشند.

استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به این که وحدت بین کشور‌های همسایه از ضرورت‌های منطقه محسوب می‌شود، گفت: حفظ اسلام و قدرت برتر در بین کشور‌های اسلامی به اتحاد آن‌ها بستگی دارد./۹۷۰۷/ت310/ب1
ارسال نظرات