۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۵۹۲۲۴۶
آیت الله طباطبایی نژاد:

جامعه مدرسین و علمای بلاد برای حل مشکلات جامعه راهکار عملی ارائه کنند

جامعه مدرسین و علمای بلاد برای حل مشکلات جامعه راهکار عملی ارائه کنند
نماینده ولی فقیه در اصفهان با اشاره به مشکلات موجود در جامعه اسلامی گفت: در جلسات جامعه مدرسین باید مشکلات جامعه احصا و برای حل آن راه‌کار ارائه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که امروز در سالن همایش‌های پژوهشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به شیوه مطلوب ارائه راه‌کار برای صیانت از انقلاب اسلامی اظهار داشت: در اجلاسیه جامعه مدرسین باید عیوب و مشکلات جامعه را احصا کرده و درباره آن راه‌کار ارائه کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که صرف سخنرانی و پاسخ به اشکالات نسبت به نظام اسلامی سبب سستی این جلسات خواهد شد، بیان کرد: اشکالات فراوانی در جامعه وجود دارد که به نظام اسلامی ضربه می‌زند و فقط شبهات فضای مجازی در جامعه نیست.

وی با بیان این که مشکلاتی همچون اعتیاد، اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها و ازدواج‌های خیابانی باید برطرف شود، گفت: یکی از این اشکالات اختلاط فضای دانشگاه‌های کشور است، اگر مدارس ما مختلط باشد، یقینا فریاد همه بلند خواهد شد، اما وقتی همین دانش‌آموزان به سن 18 سال می‌رسند، گویی این اشکال برطرف می‌شود.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: این اختلاط اشکال بزرگی برای نظام اسلامی است، امروز می‌توان در این رابطه راه‌کار ارائه داد و سازوکار جدیدی برای سال‌های آینده ارائه و اجرایی کرد.

وی با اشاره به مشکلات اعتیاد در کشور مطرح کرد: اعتیاد تاکنون بیش از 15 هزار نفر از جامعه کشته گرفته است، بهترین راه‌کار در این رابطه این است که افراد آلوده به مواد مخدر، از تمام مواهب اجتماعی همچون امکان ثبت ازدواج، خرید و فروش، و امکان اخذ گواهینامه، محروم شوند.

وی افزود: چه کسی گفته معتادان مریض هستند، البته مفسد فی‌الارض نیستند، اما بسیاری از فجایع جامعه امروز ما همچون طلاق و فحشا بر اساس مصرف مواد مخدر واقع می‌شود، به طوری که گوشه‌ای از این فجایع را نمی‌توان در جامعه بازگو کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار داشت: مواد مخدر از مشکلات موجود در جامعه اسلامی است و باید برطرف شود که مهمترین راه آن محرومیت از کلیه مواهب اجتماعی است که در نتیجه آن کاهش آمار طلاق در جامعه، حتمی خواهد بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان افزود: این جلسات، جای مصوبه دادن و درخواست کردن از مراکز و مراجع مربوطه و ذی‌الصلاح نسبت به اجرایی کردن راه‌کارهای اساسی برای رفع مشکلات جامعه است.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10

/876/پ202/ق

ارسال نظرات