۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۹۲۲۸۷
در اجلاس سراسری جامعه مدرسین مطرح شد؛

واکنش حجت الاسلام والمسلمین ربانی به هجمه های ناجوانمردانه علیه بودجه حوزه

واکنش حجت الاسلام والمسلمین ربانی به هجمه های ناجوانمردانه علیه بودجه حوزه
مدیر مرکز خدمات حوزه نسبت به هجمه های ناجوانمردانه علیه بودجه حوزه واکنش نشان داد و گفت: به گونه ای فضاسازی می شود که گویی روحانیت حق حیات ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه  امروز در اجلاس سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد که در پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان این که در 40 سالگی انقلاب یعنی زمان بلوغ نظام باید به نقاط قوت و ضعف توجه داشته باشیم، گفت: نقاط قوت در انقلاب و حوزه های علمیه بسیار فراوان است و اگر بخواهیم به اهم امتیازات روحانیت بپردازیم باید نگاه کنیم دشمنان روی چه مسائلی بیشتر هجوم می آورند.

وی افزود: بیشرین هجوم دشمن برای این است که نقاط قوت را از جامعه بگیرند، بیشترین حملات به ویژه در فضای مجازی اصل اسلام و انقلاب و نهاد اثرگذار روحانیت است، یکی از رموز موفقیت نظام اسلامی وحدت فرهنگی جامعه است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بیشترین هجوم در مسائل فکری، اعتمادی، قومی و ارزشی وجود دارد، اظهار داشت: وحدت فرهنگی سبب وحدت ملی می شود، نقطه قوت دیگر ولایت فقیه است و روحانیت از دیگر نقاط قوت نظام اسلامی و انقلاب است.

وی ادامه داد: بیشترین هجمه ها علیه روحانیت وجود دارد که این عقبه را از نظام بگیرند، این هجوم ها به دلیل نقش ویژه روحانیت در جامعه و اثرگذاری آن بر مردم است، یکی از رموز موفقیت انقلاب حضور روحانیت در صحنه بوده و هست.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی یکی از عرصه های هجمه دشمن و بدخواهان را مسائل و منابع مالی دانست و ابراز داشت: این موضوع باید به خوبی برای مردم تبیین شود، به گونه ای رفتار می کنند که گویی روحانیت حق شهروندی هم ندارند، برای همه بیمه تأمین اجتماعی وجود دارد و بیمه طلاب حداقل بیمه اجتماعی در حد یک کارگر عزیز است.

وی عنوان کرد: می گویند اگر پول بیمه طلاب به مدارس داده شود فرزندان نمی سوزند، چرا برای بقیه اقشار گفته نمی شود؟ مقایسه های بسیار نادرستی وجود دارد که شاید بر عموم مردم که آشنایی با مسائل بودجه ندارند اثرگذار است، روحانیت در نظام جمهوری اسلامی محروم و مظلوم است.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: به گونه ای تصویر و فضاسازی می شود که گویی روحانیت حق حیات ندارد، باید در برابر این هجمه ناجوانمردانه ایستادگی و مطالب را تبیین کرد، در مقایسه باید حوزه را با مراکز علمی و آموزشی مقایسه کنند نه مجموعه های دیگر.

وی اضافه کرد: امروز ظالمانه به روحانیت حمله می کنند تا آن ها را از نظام جدا کنند، همه باید تبلیغ دین را از خود شروع کنیم، مردم دوستدار روحانیت هستند و اگر مردم مظلومیت روحانیت را بدانند تحت تأثیر برخی فضاسازی ها قرار نمی گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با بیان این که مسائل حوزه باید به صورت منطقی تبیین شود، گفت: ما برای تبیین نقش روحانیت باید برنامه مناسبی داشته باشیم، امروز نهضت خدمت رسانی به مردم را باید بیش از گذشته دنبال کنیم، مردم با اسلام و روحانیت هستند و ما باید به وظایف خود به خوبی عمل کنیم./1323/پ201/ق

ارسال نظرات