۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۵۹۲۳۰۷
صبح امروز؛

تولیت مدرسه علمیه الزهرا درگذشت

تولیت مدرسه علمیه الزهرا درگذشت
آیت‌الله حاج شیخ رمضان زمانی تولیت مدرسه علمیه الزهرا(س) بر اثر عارضه قلبی در سن 90 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله حاج شیخ رمضان زمانی تولیت مدرسه علمیه الزهرا(س) صبح امروز براثر عارضه قلبی در سن 90 سالگی درگذشت.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام مهدی زمانی فرزند آن مرحوم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: آیت‌الله زمانی سال 1307 در شهر نجف آباد دیده به جهان گشود و صبح امروز براثر عارضه قلبی در سن 90 سالگی دارفانی را وداع گفت.

وی افزود: آن مرحوم دوره سطح حوزوی را در شهر نجف‌آباد گذراند و سپس با هجرت به تهران اقدام به فعالیت‌های فرهنگی کرد.

حجت الاسلام زمانی با اشاره به خدمات آن مرحوم، اظهار داشت: تأسیس جامعه امیرالمؤمنین(ع) در اشتهارد، جامعه علمی امیرالمؤمنین(ع)، مدرسه علمیه الزهرا(س) و مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) از اقدامات آن مرحوم به شمار می‌رود.

وی بابیان اینکه آیت‌الله زمانی به مدت 60 سال امامت مسجد سر تخت شهرری را بر عهده داشت، ادامه داد: تأسیس چهار دارالقرآن، اعزام مبلغ به روستاهای اطراف شهرری، احداث حمام، جاده و مدرسه از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات وی در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، همچنین در راستای کمک به رفع مشکلات مالی مردم از طریق احیای سنت حسنه قرض الحسنه اقدام به تاسیس صندوق قرض‌الحسنه ابوالحسن(ع) کرد.

حجت الاسلام زمانی ادامه داد: گفتی است آیت‌الله زمانی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مکتب الهادی(ع) را تأسیس و به مدت ده سال بزرگانی همچون رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت‌الله موحدی کرمانی، مرحوم هاشمی رفسنجانی، مرحوم آیت‌الله خزعلی و شهید حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد در آن مرکز به سخنرانی می پرداختند.

گفتنی است تشییع پیکر آن مرحوم ساعت 9 صبح روز جمعه از میدان اصلی شهرری به‌سوی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور علما، فضلا، طلاب و آحاد مردم ولایتمدار و قدرشناس برگزار و در صحن باغ طوطی این آستان مقدس به خاک سپرده خواهد شد.

یادآور می شود مجلس ختم آن عالم فقید روز جمعه 14 دی ماه از ساعت 15 تا 16:30 در مصلی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می شود./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات