۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۵۹۲۳۲۵
حجت الاسلام رفيعي:

فتنه امتحانی الهي براي انسان ها است

فتنه امتحانی الهي براي انسان ها است
معاون فرهنگي قرارگاه پيشرفت كشور از بروز فتنه به عنوان امتحان الهي براي انسانها نام برد و گفت: انسان بايد از حوادث پيرامون خود عبرت بگيرد اما از آن غافل هستيم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حمید رفیعی پنجشنبه شب در همایش بصیرتی که در مسجد جامع قمصر کاشان برگزار شد، گفت: انسان باید از حوادث پیرامون خود عبرت بگیرد، اما از آن غافل هستیم.

وی با یادآور فتنه سال ۸۸ افزود: خداوند در سوره بقره می‌فرماید، ‹‹وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ›› اگر یک بی گناه را عمدا به قتل برسد مانند این است که همه مردم دنیا به قتل رسیده باشد و خداوند عضب می‌کند.

حجت الاسلام رفیعی در ادامه به راهکار‌های جلوگیری از فتنه‌های آینده اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید، مردم همین که گفتند معتقد به خدا هستیم و ایمان آوردیم با بروز فتنه‌ها در معرض امتحان خواهند شد.

وی از بروز فتنه به عنوان امتحان الهی برای انسان‌ها نام برد و ادامه داد: انسانی که ایمان به خدا و بصیرت داشته باشد با توکل به خدا از فتنه‌ها سرفرازانه خارج خواهد شد و فتنه در واقع یک آزمون عملی در سخت‌ترین شرایط برای مومنان است.

به گفته وی، مومنان در فتنه‌های پیش رو آنقدر بصیرت دارند که بتوانند اصل را از فرع تشخیص دهند و راه را از بیراهه تمیز دهند.

معاون فرهنگی قرارگاه پیشرفت کشور ادامه داد: در فتنه‌ها باید مراقب باشید اگر به خدا متصل نباشیم و توکل به خدا نکنیم و به اهل بیت (ع) و آن‌هایی که اهل بیت (ع) را به ما معرفی کردند تمسک نداشته نداشته باشیم به بیراهه خواهیم رفت.

وی با اشاره به اینکه امیرمومنان (ع) می‌فرماید با سوار شدن بر کشتی نجات موج‌های فتنه را بشکنید، اظهار داشت: اهل بیت و قیام امام حسین (ع) اسلام را زنده نگه داشته است و به تعبیر امام خمینی (ره)، این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

به گفته وی، در فضای غبارآلود فتنه‌ها که حق و باطل با یکدیگر قاطی می‌شود، تشخیص حق از باطل حتی برای خواص نیز دشوار می‌شود.

حجت الاسلام رفیعی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون جوان‌های زیادی به شهادت رسیده اند و امروز نیز جوان‌های دهه هفتادی و محسن حججی‌ها آماده مبارزه در میدانی هستند که نیاز به بصیرت دارد.

معاون فرهنگی قرارگاه پیشرفت کشور افزود: برای ما هرروز ۹ دی ماه است و فتنه و فتنه گری در همیشه تاریخ بوده است و در آینده نیز خواهد بود، بنابراین باید مراقب باشید دشمن هر زمان و از هر رخنه و شکافی قصد ورود داشت آماده باشید و با او مبارزه کنید.

حجت الاسلام رفیعی عمل با یقین، توجه به قرآن و توسل و توجه به اهل بیت (ع) را از جمله راه‌های مقابله با فتنه و فتنه گران اعلام کرد.

وی همچنین با تسلیت رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: زمانی که عالم فقهی از دنیا برود شکافی در اسلام ایجاد می‌شود که تا قیامت آثار آن باقی خواهد ماند و جبران آن سخت و دشوار خواهد بود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملك آبادي
ارسال نظرات