۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۵۹۲۳۳۶
مدیر کل تبلیغ نوین معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات خبرداد؛

برگزاری جشنواره «جنات» در چهار قالب هنری

برگزاری جشنواره «جنات» در چهار قالب هنری
مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اهداف برگزاری جشنواره «جنات» را تبیین کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا، اباذر جعفری در رابطه با سومین جشنواره "جنات" با موضوع «دستاورد‌های مشابه انقلاب نبوی و انقلاب اسلامی»، اظهار داشت: امسال مقارن با ۴۰ مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ۱۴۴۰ مین سال هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه و تشکیل حکومت اسلامی توسط پیامبر (ص) است.

وی با اشاره به این ایده که انقلاب اسلامی ما امتداد و استمراری از حکومت نبوی است، افزود: این ایده زمینه برگزاری سومین جشنواره "جنات" را با این رویکرد ایجاد کرد تا در قالب سومین جشنواره تبلیغ نوین جنات از فعالان این عرصه درخواست کنیم که آثار خود را در حوزه چهل سالگی انقلاب برای ما ارسال کنند.
 
مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به ریز موضوعات تعیین شده برای این جشنواره تصریح کرد: مبلغان نوین و عموم افراد علاقه‌مند به انقلاب که تولیداتی را در عرصه فضای مجازی دارند، می‌توانند دستاورد‌های علمی ـ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مشترک انقلاب نبوی با انقلاب اسلامی را در قالب آثار مختلف هنری تولید و برای این جشنواره ارسال کنند.
 
وی بیان کرد: برای این که یک دستمایه اولیه از جهت محتوایی برای تولید کنندگان آثار داشته باشیم، نشست‌های تخصصی را برگزار و از اساتید متخصص دعوت کردیم و سعی کردند مقایسه و تطبیقی را بین دستاورد‌های انقلاب اسلامی و انقلاب نبوی در این حوزه‌های ۴ گانه ارائه کنند.
 
جعفری ادامه داد: امیدواریم این جشنواره بتواند در تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی به عموم مردم کمک کند و ظرفیتی را در جهت استمرار این حرکت و بقای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند تا این انقلاب به دست صاحب اصلی اش امام زمان (عج) برسد.
 
وی اظهار داشت: از ابتدای این جشنواره که ۱۵ آذرماه بود، ۵ نشست تخصصی برای تولید محتوا در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، نظامی، تمدن سازی و کارآمدی نظام برگزار کردیم و در ادامه هم قرار است کارگاه‌هایی را برای مهارت افزایی داشته باشیم.
 
مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: ما ۴ قالب عمده متنی (متن کوتاه، داستان و شعر)، مباحث گرافیکی (عکس نوشته، پوستر، اینفوگرافی)، مباحث تدوینی (کلیپ صوتی، تصویری و فتوکلیپ) و مباحث چند رسانه‌ای (نرم افزار و بازی) را در این جشنواره اعلام و معمولاً قالب‌هایی را تعیین کرده ایم که قابل انتشار در فضای مجازی باشد.
 
وی با اشاره به نحوه ارسال آثار به این جشنواره ابراز داشت: طبق فراخوانی که دادیم، علاقه‌مندان از ۱۵ آذرماه تا ۱۰ بهمن ماه فرصت دارند آثار خود را از طریق سایت بلاغ به بخش ویژه جشنواره ارسال کنند.
 
جعفری گفت: قرار است در همین راستا ۳ کارگاه تخصصی ـ مهارتی به صورت رویداد یک روزه شکل بگیرد که اولینش کارگاه "خلاقیت در گرافیک" است که جمعه ۱۴ دی ماه برگزار می‌شود و دو کارگاه دیگر هم با عناوین "خلاقیت در نویسندگی" و "نحوه تهیه کلیپ و تدوین" در هفته‌های آینده برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به اقداماتی که برای تأثیرگذاری و جریان سازی این جشنواره برنامه ریزی شده است گفت: آثاری که در این جشنواره ارزیابی مثبتی داشته باشند، مجدداً از ۱۰ تا ۳۰ بهمن ماه بازنشر خواهند شد و کسی که بیشترین بازنشر را داشته باشد، مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.
 
مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که اختتامیه جشنواره "جنات" پنج شنبه دوم اسفندماه در مرکز همایش‌های غدیر برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به تجربه‌ای که داریم، امیدواریم این جشنواره هم در عرصه تولید و هم در عرصه جریان سازی مرتبط با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مؤثر باشد.
 
وی افزود: با توجه به این که این جشنواره در حوزه انقلاب است، ما این جشنواره را منحصر به طلاب و مبلغان نکرده ایم و عموم فعالان فرهنگی در فضای مجازی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و با توجه به این که ما فقط تولیدات سال ۹۷ را در این جشنواره شرکت می‌دهیم، استقبال خوبی هم شده است.
 
جعفری خاطرنشان کرد: علاوه بر لوح تقدیری که به برگزیدگان اهدا می‌شود، در هر قالب هنری به نفر اول مبلغ ۲ میلیون تومان، نفر دوم مبلغ ۱.۵ میلیون تومان و نفر سوم مبلغ ۱ میلیون تومان اختصاص داده خواهد شد و ۸ نفر هم به عنوان شایسته تقدیر با کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی تقدیر خواهند شد. /۱۳۳۰/د103/ج
ارسال نظرات