۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۵۹۲۳۷۵
امام جمعه موقت کاشان:

ملت ایران در برابر تحریم‌های اقتصادی سر تعظیم فرود نمی آورد

ملت ایران در برابر تحریم‌های اقتصادی سر تعظیم فرود نمی آورد
حجت الاسلام احتشام با بیان این که جوانان ظرفیت های خود را به رخ جهانیان می کشند، گفت: دشمن متوجه شده ملت ایران ملتی نیست که در برابر تحریم‌های اقتصادی سر تعظیم فرود بیاورد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی احتشام امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد، همه مشکلات را ناشی از عدم ساختار مناسب اقتصادی کشور دانست و گفت: هر زمان صحبت فرهنگ اسراف محور می‌شود نوک پیکان رسانه‌ها و سخنران‌ها به سوی مردم برای چند لیتر صرفه جویی در آب است.

وی افزود: هرچند صرفه جویی در چند لیتر آب نیز از سوی مردم مهم است، اما برای دعوت مردم به صرفه جویی ابتدا از فرهنگ صرفه جویی در نظام بانکی و تشریفات و دکوراسیون‌ها و خودرو‌های مدل بالای مسؤولان باید آغاز شود.

حجت الاسلام احتشام یادآور شد: براساس آمار رسمی مسؤولان کشور که از رسانه ملی منتشر شد، روزی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق شده از کشور داریم که مسؤولان کشور برای یک لیتر آن باید در قیامت پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه مجلس و دولت باید پاسخگوی علت حذف کارت سوخت بنزین باشند، اظهار داشت: اگر وضعیت بنزین کشور رضایت بخش بود و به دنبال کار تبلیغاتی نبودند و قرار بود بنزین سهمیه بندی نباشد چرا کارت سوخت را در حالی حذف کردند که از طریق دریا گاز و نفت ملت را با لوله به کشتی منتقل و قاچاق کردند.

امام جمه موقت کاشان در ادامه از نماینده فعال و پویا و پرسشگر و مطالبه گر مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس تقدیر و تجلیل کرد و گفت: نماینده مردم این شهرستان در مجلس باید از مجلس بخواهد به چه توجیهی کارت سوخت را در حالی حذف کردند که میلیارد‌ها لیتر بنزین و گازوئیل ملت اسراف شد.

حجت الاسلام احتشام با تأکید بر اینکه دولت و مجلس باید به ملت پاسخگو باشند که حذف کارت سوخت از روی لجاجت بود یا پشتوانه کارشناسی داشت، افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب خطاب به دشمن با اقتدار می فرماید، دوران بزن دررو تمام شده یکی بزنید ده تا می‌خورید، امروز نیز دوران بگو و فرار کن تمام شده است و یکی بگویی ده جا باید پاسخگو باشید.

وی اظهار داشت: امروز رسانه‌ها و کانال‌ها و گروه‌ها در فضای مجازی اجازه مخفی کاری نمی‌دهند، از این رو باید یک لشکر مطالبه گر داشت و مسؤولان به مردم پاسخگو باشند که آیا دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده از سوی دولت پشتوانه کارشناسی و اقتصادی داشت و اگر حدود ۱۸ میلیارد دلار پول ملت اسراف شد از جیب ملت به جیب دلال و سرمایه دار زالو صفت رفت چه کسی مسؤول آن است که امروز پاسخگو باشد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: چرا وضعیت دلار به گونه‌ای شد که بعد از اینکه اخلاگران در نظام اقتصادی کشور دستگیر شدند تازه مشخص شد آن‌ها کسانی هستند که نه تنها کالا با دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومان وارد نکرده اند بلکه دلار‌ها را با قیمت آزاد در بازار به فروش رسانیده اند.

حجت الاسلام احتشام ابراز کرد: اسراف یکی از گناهانی است که امیرمومنان (ع) را وادار کرد در بخشنامه رسمی به کارگزاران حکومت خود بنویسد، خط‌های نوشتنی را نزدیک هم بنویسید تا زیاد جا را اشغال نکند و یا سر‌های قلم‌های خود را ریز کنید تا درشت نویسی به بیت المال هزینه تحمیل نکند و این در حالی است که ما نیز قرار بود اینگونه باشیم.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به مشکلات مهندسی فرهنگی در ساختار کلان کشور، گفت: مشکلات مهندسی فرهنگی در زیر شاخه‌ها مهندسی فرهنگی کشور نیز بروز و ظهور دارد و باید به حال فرهنگ این ملت گریه کرد.

حجت الاسلام احتشام با تأکید بر اینکه راه امام و شهدا بن بست پذیر نیست، عنوان کرد: در نظام ولایی و اسلامی ایران هیچ بن بستی وجود ندارد بلکه هرچه بن بست ساخته شد از کوتاهی‌های برخی از مسؤولان بود.

وی با اشاره به اینکه امام راحل سال ۶۷ خطاب به شوروی رییس ابر قدرت جهانی می‌فرماید، مبادا برای گریز از مارکسیسم به شیطان بزرگ و غرب روی بیاورید، گفت: برخی که ادعای شاگردی امام را داشتند این پیام امام را نگرفتند و بعد از امام جریانی بر سیاست و اقتصاد کشور مسلط شد که فرهنگ ناب اسلامی مورد نظر امام راحل را در حمایت از محرومین و پابرهنگان و مقاومت در برابر جهانخوران از ما گرفت.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: آن‌هایی که در مشکلات و تنگنا‌ها به سراغ دشمن رفتند و تا روزنه‌ای باز شد از سیتروئن و پژو و توتال دعوت کردند و برای آن‌ها فرش قرمز پهن کردند، اما آن‌ها بار دیگر کشور را در تنگنا گذاشتند و رفتند، حالا برای قطعه سازی خودرو‌های خود دست به دامان وزارت دفاع شده اند.

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه بصیرت گفت: متاسفانه هیچ کدام از دولت‌ها به طرف اقتصاد منهای دلار نرفتند تا امروز دیوانه‌ای باید ما را تحریم کند تا ظرفیت‌های ملت آشکار شود و جوان‌های دانش بنیان که افتخار ملت و رهبری هستند ظرفیت‌های خود را به رخ جهان بکشند و دشمن متوجه شود ملت ایران ملتی نیست که در برابر تحریم‌های اقتصادی سر تعظیم فرود بیاورد./۱۳۰۷/پ202/ب1
محمد ملك آبادي
ارسال نظرات