۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۹۲۳۷۷
حجت الاسلام جوادی:

میانه روی باید به عنوان فرهنگ در جامعه اجرا شود

میانه روی باید به عنوان فرهنگ در جامعه اجرا شود
امام جمعه موقت همدان بر ضرورت فرهنگ سازی میانه روی در جامعه تأکید کرد و گفت: انسان باید در همه مواقع میانه روی را سرلوحه زندگی خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمد جوادی امام جمعه وقت همدان ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان با تاکید بر رعایت صحیح نعمات الهی خاطر نشان کرد: انسان باید در همه مواقع میانه روی را سر لوحه خود قرار دهد.

وی افزود: استفاده بیش از حد نیاز را اسراف می گویند امری که در دین اسلام و در سیره پیامبر اسلام و همه اهل بیت بسیار نهی شده است.

حجت الاسلام جوادی تصریح کرد: اگر می خواهید که زندگی تان دوام داشته باشد به نوعی رفتار کنید که هم بتوانید خرج کنید و هم با نگاهی به آینده پس انداز داشته باشید.

وی با بیان این که رعایت حد وسط تنها در مورد مسائل مالی نیست اظهار داشت: در همه کارها اگر نحوه انجام کار را به طور درست اجرا نکنیم و به بیان دیگر یا صفر باشیم یا صد هیچگاه موفق نخواهیم شد.

امام جمعه موقت همدان خطاب به مبلغان و روحانیت یادآور شد: این وظیفه روحانیان است که مسائل را به صورت صریح به مردم آموزش دهند و در بیان آن هم بی تفاوت نباشند.

وی به خرج هایی که در مراسم ترحیم انجام می شود اشاره کرد و گفت: آوردن تاج گلهای بزرگ که تعداد آن ها هم کم نیست نه برای میت مفید است نه برای بازماندگان او.

حجت الاسلام جوادی ادامه داد: در این وضعیتی که کشور در تحریم است و برخی از کالا ها را با سختی تولید می کنیم چاپ بنر به هیچ وجه کار درستی نیست.

وی خاطر نشان کرد: هنگامی که فرد در بستر بیماری و یا در بیمارستان است کسی به عیادتش نمی رود اما پس از مرگش ده ها بنر با این عنوان که ما را در غمتان شریک بدانید برای او چاپ می کنند.

امام جمعه موقت همدان برگزاری مراسم نهار پس از خاک سپاری را کار اشتباهی خواند و گفت: متاسفانه در اکثر مراسم تا خاک را کامل نریختند بلندگو همه را به فلان سالن برای نهار دعوت می کند و این کار اشتباهی است.

وی تصریح کرد: این نوع برخورد کاری می کند که صاحب عزا برای مرده خود گریه نکند بلکه برای هزینه هایی که باید برای مراسم ها انجام دهد نگران و مضطرب باشد.

این استاد حوزه بیان داشت: در صورتی که اسلام سفارش کرده است تا سه روز اشنایان و همسایگان برای خانواده داغدار غذا تهیه کنند و به خانه آن ها ببرند اما این کار عکس دستور اسلام است.

وی به وظیفه بازماندگان نیز اشاره کرد و افزود: بازماندگان پیش از هر کاری باید به وصیت کسی که فوت کرده است اگر به حق باشد عمل کنند و اگر غیر از این باشد نمی توانند در اموال و املاک موجود تصرف کنند.

حجت الاسلام جوادی در پایان تاکید کرد: به جای خرج های بیهوده ای که هیچ سودی ندارد اگر آن را در راه خیر وقف کنیم بسیار عالی است و اگر خودمان کسی را سراغ نداریم با استفاده از کمیته امداد و بهزیستی این مبالغ را در اختیار نیازمندان قرار دهیم./979/پ202/ب1

ارسال نظرات