۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۵۹۲۴۹۲
آیت الله صدیقی:

حوزه علمیه پادگان جنگ نرم است

حوزه علمیه پادگان جنگ نرم است
استاد درس اخلاق گفت: امروز دشمن از درهایی مانند شبکه‌های مجازی به انحراف ذهن ملت مخصوصاً جوانان می‌پردازد؛ حوزه علمیه پادگان جنگ نرم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در کلاس درس اخلاق که امروز در این مدرسه علمیه برگزار شد، در ادامه بحث ویژگی‌ها و صفات انسان کامل از منظر امام علی(ع)، گفت: روزگارِ انسان کامل، با سکوت همراه و مانوس است.

وی افزود: کنترل زبان در واقع تقویت اراده است و انسان بدون اراده نمی‌تواند زندگی کند؛ موجودات طبیعی با قوه جاذبه و دافعه اداره و کنترل می‌شوند اما انسان مختار است بین عقل و غریز هر یک را آزادنه انتخاب کند.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه ابراز داشت: خداوند متعال به ملائکه عقل داد اما شهوت نداد، به حیوانات شهوت داد عقل نداد اما هر دو توانایی را به همراه اراده و اختیار در اختیار انسان قرار داد بنابراین اگر انسان با عقل و منطق زندگی کند مقام او حتی از ملائله نیز بالاتر می‌رود و اگر تسلیم و ذلیلِ غرایز حیوانی شود از بهایم نیز کمتر و پست‌تر خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: انسان با هر انتخابی که در زندگی انجام می‌دهد در خوشبختی و شقاوت خود و دیگران سهیم است؛ آدمی با یک انتخاب درست یا غلط خود در هنگام رای دادن، به همان اندازه در سعادتمندی و بدبختی یک ملت مشارکت دارد.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: در صفات اولیای الهی آمده است که سکوت خود را مفت و ارزان نمی‌فروختند و حتی سکوت ایشان نیز هدف‌دار و جهت‌دار بوده است؛ برخی افراد حتی سکوت‌شان هم گنج است، سکوت واقعی آن است که انسان آن را با اراده انتخاب کرده و در خود تقویت بیشتر کند.

وی در ادامه افزود: انسان، با اراده و عزم به نوعی خاموش و در فکر است؛ سکوت و حتی نگاه اولیای الهی نیز از روی فکر و انتخابی بود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به آموزش اندوخته‌های علمی به دیگران اظهار داشت: دین را بشناسیم و آن را به دیگران نیز انتقال بدهیم که زکات علم آموختن آن است؛ امروز دشمن از درهایی مانند شبکه‌های مجازی به انحراف ذهن ملت مخصوصاً جوانان می‌پردازد؛ حوزه علمیه پادگان جنگ نرم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است برای تبلیغ و گسترش دین در ایام مختلف مانند ایام فاطمیه، محرم و... قربه‌ الی الله به پاخیزیم؛ دشمن لحظه‌ای از بمباران دل‌ها و اذهان مردم آرام نمی‌نشیند و هر حربه‌ای را در رسیدن به اهداف شوم خود به کار می‌بندد./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات