۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۵۹۲۵۰۲
پروفسور فولدی:

دستگیری از نیازمندان سبب کرامت انسان می‌شود

دستگیری از نیازمندان سبب کرامت انسان می‌شود
پروفسور فولدی گفت: انسان باید خود را وقف فقرا کند و این بستری است که مسلمانان و مسیحیان می‌توانند از آن به‌خوبی بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کاردینال لوگال کاردینال جنوب فرانسه و عضو شواری کاردینال‌های واتیکان، امروز در ششمین نشست بین ادیانی با موضوع «زن، ایمان، عقیده و باورهای دینی در اسلام و مسیحیت» که پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه ثامن‌الائمه برگزار شد، در خصوص جایگاه زن در مسیحیت گفت: بنده اولین بار است که به ایران سفر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه ۳۸ سال است که در مقام عارف در کشور فرانسه انجام‌وظیفه می‌کند، ادامه داد: نخستین کلامی که حضرت عیسی(ع) به زبان جاری می‌کند آن است که خداوند وجود ایشان را برای بشر مبارک قرار داد.

کاردینال لوگال بابیان اینکه انسان‌ها باید در جستجوی خداوند باشند و آن را باید در خانواده و اجتماع بیابند، ابراز کرد: انزوا و تنهایی برای کسب معنویت خوب است اما خداوند در میان جمع است.

کاردینال جنوب فرانسه درباره سه زن قدیسه معروف مسیحی، اظهار داشت: یکی از این سه زن که آلمانی‌تبار بوده به اقامه نماز شش‌گانه مسیحیت اهتمام ویژه داشته و حضرت عیسی(ع) بر او بارها ظاهرشده است؛ بنابراین عبادت انسان را به قداست می‌رساند.

وی بابیان اینکه قلب انسان باید پذیرای انوار الهی باشد تا به مقام شهود دست یابد، گفت: دو بانوی دیگر نیز به سبب طهارت وجودی با مشاهداتی مواجه بودند که توجه به زندگی آنان حائز اهمیت است.

در ادامه پروفسور فولدی گفت: انسان باید خود را وقف فقرا کند و این بستری است که مسلمانان و مسیحیان می‌توانند از آن به‌خوبی بهره ببرند.

وی افزود: راز دیگری که می‌تواند انسان را به کرامت برساند دعا است انسان باید اهل دعا باشد تا به کرامات الهی دست یابد؛ البته به کرامت رسیدن باید با مردم بودن همراه باشد.

پروفسور فولدی ادامه داد: انسان اگر می‌خواهد خداوند را ببیند باید به نیازمندان کمک کند و اهل دعا باشد و دیگران را همان‌طور که هستند دوست داشته باشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات