۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۵۹۲۵۱۸
رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان تهران:

مشورت کردن خطای آرای مختلف را آشکار می‌کند

مشورت کردن خطای آرای مختلف را آشکار می‌کند
آیت‌الله رشاد با بیان اینکه مشورت خطای آرای مختلف را آشکار می‌کند، گفت: مشورت کردن نقاط ضعف و آسیب پذیر مباحث علمی و نظری را آشکار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رشاد رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان تهران و تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: شایسته است انسان خود را در معرض آراء و نظرات گوناگون قرار دهد تا نقاط ضعف و آسیب‌های خود را شناسایی کند.

وی افزود: اگر بنا است انسان در یک بحث علمی به تصمیم و نتیجه برسد لازم است از نظریه‌های علمی دیگران نیز بهره ببرد تا از این طریق به نقاط ضعف و آسیب‌پذیر خود پی ببرد و به رفع آن اقدام کند.

آیت‌الله رشاد نظرخواهی کردن در امور اجرایی را مثبت و مطلوب دانست و ابراز کرد: زمانی که موضوعی در نهادی مطرح می‌شود و در این زمینه از دیگران نظرسنجی می‌شود همین نظرسنجی سبب می‌شود دیگرانی که از آنان نظر خواسته‌اند احساس خوبی پیدا کنند و خوشحال شوند از اینکه نظرات آنان موردتوجه قرارگرفته است.

رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان تهران با استناد به کلام امیرمومنان علی(ع) اظهار داشت: حضرت بارها در کتاب شریف نهج‌البلاغه از اهمیت مشورت کردن یاد می‌کنند.

وی در ادامه بیان داشت: زمانی که موضوع و یا مساله ای در معرض مشورت قرار می‌گیرد تصمیمی که از آن مشورت جمعی حاصل می‌شود بسیار معقول و جامع است.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با استناد به آیات الهی، گفت: خداوند در قرآن کریم به اولیای الهی دستور داده در مسائل مهم با عقلا و مؤمنان مشورت کنند؛ زمانی که جمعی از مسلمانان به یک تصمیم کلی دست می‌یابند لازم است سایرین نیز تابع آن تصمیم باشند.

آیت‌الله رشاد بابیان اینکه مشورت سبب می‌شود در میان آرای مختلف دقیق‌ترین رأی انتخاب شود، عنوان کرد: مشورت خطای آرای مختلف را آشکار می‌کند بنابراین نظرخواهی در مباحث علمی سبب می‌شود نکاتی که ممکن است به ذهن محقق نرسد از لسان دیگری شنیده شود درگذشته علما و مراجع مذاکرات خوب و پسندیده‌ای باهم داشتند و امروز نیز برخی این راه را ادامه می‌دهند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات