۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۹۲۶۰۳
با سخنرانی آیت الله رجبی؛

چهارمین دوره تربیت مدرس جامع طرح ولایت آغاز شد

چهارمین دوره تربیت مدرس جامع طرح ولایت آغاز شد
چهارمین دوره تربیت مدرس جامع طرح ولایت با سخنرانی آیت الله رجبی در مؤسسه امام خمینی(ره) آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، افتتاحیه چهارمین دوره تربیت مدرس جامع طرح ولایت با سخنرانی آیت الله رجبی قائم مقام مؤسسه و حجت الاسلام دکتر الهی رئیس مرکز آموزش اندیشه های بنیادین مؤسسه در سالن شهید ردانی پور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام خوش اخلاق مسئول تربیت مدرس مرکز به ارائه گزارش از روند برگزاری دوره تربیت مدرس جامع پرداخت.

وی یادآور شد: با آغاز ثبت نام از متقاضیان در دوره تربیت مدرس جامع طرح ولایت، 200 داوطلب ثبت نام کردند که پس از برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه،‌ 48 داوطلب برای شرکت در دوره پذیرفته شدند.

وی افزود در این دوره 6 کتاب معرفت شناسی،‌ خداشناسی،‌ انسان شناسی،‌ فلسفه اخلاق،‌ فلسفه حقوق و فلسفه سیاست، تدریس می شود و داوطلبان پس از اتمام 3 ترم تحصیلی و قبولی در مصاحبه نهایی،‌ جهت تدریس اعزام خواهند شد.

در بخش بعدی افتتاحیه حجت الاسلام و المسلمین دکتر الهی به بیان ویژگی های دوره تربیت مدرس جامع طرح ولایت پرداخت و تصریح کرد: طرح ولایت از طرح های بنیادین در جهت آشنایی با مبانی اندیشه اسلامی می باشد.

وی با اشاره به تأیید و سفارش ویژه مقام معظم رهبری به برگزاری دوره های طرح ولایت،‌ خاطرنشان کرد: امتیاز دوره طرح ولایت، ارائه و آموزش اندیشه های اسلامی به صورت بنیادین،‌ مستحکم و نظام مند می باشد.

رئیس مرکز آموزش اندیشه های بنیادین مؤسسه، تأکید کرد: نظارت و حساسیت خاص آیت الله مصباح یزدی بر قوت علمی، محتوایی و ارائه مستحکم و مستدل مبانی اندیشه اسلامی موجب شده تا این طرح برکات فراوانی برای دانشجویان داشته باشد.

در پایان این مراسم،‌ آیت الله رجبی قائم مقام ریاست مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به آیه " أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاء " به بیان خصوصیت ممتاز فرهنگ دینی پرداخت و یادآور شد: فرهنگ اسلامی مانند یک درخت،‌ ریشه های معرفتی و اعتقادی آن در عمق زمین قرار گرفته و همانطور که ریشه،‌ درخت را در طوفان ها و تندبادها حفظ می کند، فرهنگ دینی و اندیشه اسلامی انسان را از شبهات و آسیب ها حفظ می کند.

وی افزود: انسجام و نظام واره بودن فرهنگ دینی، نکته دیگری است که از تمثیل آیه شریفه می توان استفاده کرد.

آیت الله رجبی با اشاره به آیه تبلیغ، خاطرنشان کرد: محور عینی و اصلی این فرهنگ، مسئله ولایت است که خداوند به فرستاده خود می فرماید اگر مسئله ولایت را مطرح نکند، رسالت خود را انجام نداده است.

ایشان ادامه داد: یعنی نتیجه و سرانجام فرهنگ دینی مسئله ولایت پذیری است، در واقع امتیاز ویژه دوره ظهور، تحول سیاسی بر محور ولایت است.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار داشت: دوره طرح ولایت با مورد توجه قرار دادن همین اصل به تقویت ریشه های اعتقادی و بنیادی انسان می پردازد و با تببین مسائل معرفتی، به مسیری منتهی می شود که ولایت، محور عینی و اصلی آن می باشد.

وی افزود: تمام تعالیم الهی در یک مجموعه مرتبط به هم تدوین شده است و این نظام مند بود به عنوان اصل در معارف دینی شناخته می شود،‌ در این مجموعه نیز سعی شده این پیوند منطقی و معقول حفظ گردد./1330/د103/ج
ارسال نظرات