۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۵۹۲۶۷۰
ذوالقدر در گفت وگو با رسا خبر داد؛

بررسی وضعیت بودجه فرهنگی 98 با حضور مسؤولان برنامه و بودجه درکمیسیون فرهنگی

بررسی وضعیت بودجه فرهنگی 98 با حضور مسؤولان برنامه و بودجه درکمیسیون فرهنگی
نایب رییس کمیسون فرهنگی از بررسی وضعیت بودجه فرهنگی سال آتی کشور با حضور مسؤولان سازمان برنامه و بودجه در این کمیسیون خبر داد.

سیده فاطمه ذوالقدر نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تشریح جزییات جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در این جلسه وضعیت بودجه فرهنگی سال 98 که در لایحه پیشنهادی دولت کاهش یافته بود با حضور آقایان جعفری نژاد معاون فرهنگی سازمان برنامه‌وبودجه، پورمحمدی معاون این سازمان و عبداللهی مشاور پارلمانی شورای انقلاب فرهنگی موردب حث و بررسی قرار گرفت.

وی از کاهش 10 درصدی بودجه فرهنگی در لایحه پیشنهادی دولت خبرداد و اظهار داشت: متأسفانه امسال بعد از اصلاحاتی که در بودجه فرهنگی صورت گرفت شاهد کاهش 10 درصدی بودجه این حوزه نسبت به سال گذشته بودیم.

ذوالقدر بابیان اینکه در لایحه بودجه 98 در حوزه تملک شاهد افزایش 9 درصدی بودیم، ابراز کرد: با توجه به کاهش 10 درصدی بودجه فرهنگی کشور می‌توان گفت در سال 97 بودجه فرهنگی 8 هزار و 200 میلیارد تومان ولی برای سال 98 این رقم به 6 هزار و 500 میلیارد تومان کاهش‌یافته است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: با این بودجه بسیاری از دستگاه‌ها و سازمان‌ها با کاهش بودجه روبرو شدند که بودجه برخی از آنان تا حدود 60 درصد نیز کاهش‌یافته و این رقم غیر از حقوق و مزایا است.

وی با اشاره به انتقاد نمایندگان به بودجه فرهنگی 98، خاطرنشان کرد: نمایندگان منتقد از دولت درخواست کردند برای رفع این کاهش در کمیسیون تلفیق آنان را کمک کند و به پیشنهادهایی که نمایندگان برای ایجاد منابع جدید در تأمین بودجه فرهنگی ارائه می‌کنند جامه عمل بپوشاند و با حذف مسائلی مانند مالیات و عوارض بتوانند به‌نوعی کاهش بودجه فرهنگی را بهبود ببخشند./813/ت301/ق

ارسال نظرات