۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۹۲۶۷۴
مدیر حوزه علمیه مازندران

خلأهای تبلیغی جامعه با جهاد فکری و علمی روحانیت پر می شود

خلأهای تبلیغی جامعه با جهاد فکری و علمی روحانیت پر می شود
مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: روحانیت شیعه نباید بگذارد برخی خلأ‌های موجود در جامعه سبب نفوذ و توطئه دشمنان و بدخواهان دین شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران یک شنبه شب در نشست بصیرتی یاوران ولایت که با حضور مبلغان دینی شهرستان آمل برگزار شد به نقش محوری روحانیت در رشد معنوی جامعه اشاره کرد و گفت: مجاهدت‌های علمی و عملی روحانیت در ادوار مختلف تاریخ موجب حفظ و گسترش دین در جامعه شده است.

وی با بیان این که روحانیت افزون بر جهاد فکری و علمی، ارائه دهنده یک بینش دینی مناسب به جامعه بوده است، افزود: نقش آفرینی روحانیت در این عرصه‌های مهم موجب حیات شیعه در طول تاریخ شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که در طول تاریخ توطئه‌های بسیاری علیه روحانیت شیعه طراحی و به اجرا گذاشته شد، بیان داشت:، اما هوشیاری و تدبیر علما و روحانیت مانع از تحقق توطئه دشمنان شده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت شیعه همواره پرچم دار حرکت‌های ضد استعماری و استکباری در طول تاریخ بوده است، افزود: به همین دلیل روحانیت شیعه همیشه در معرض هجمه‌های دشمنان بوده است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که اگر مجاهدت و از خودگذشتگی روحانیت شیعه نبود امروز دشمن به اهداف خود در تحریف و تضعیف دین رسیده بود، افزود: روحانیت شیعه تنها با پشتوانه مردمی توانست توطئه دشمنان علیه دین را خنثی و مسیر را رشد و گسترش تعلیمات دینی در جامعه اسلامی هموار کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن همواره دین را مانعی بزرگ برای تحقیق و رسیدن به اهداف شوم خود در جوامع اسلامی می‌داند، بیان داشت: دولت‌های استعماری و استکباری به منظور تحقق اهداف خود در کشور‌های اسلامی، همواره در صدد تضعیف دین و معارف اسلامی در این کشور‌ها بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که امروز نیز همین کشور‌ها برای کمرنگ کردن ارزش‌های دینی در جامعه اسلامی به ابزار‌های نوین و روز مجهز شده اند، خاطرنشان کرد: اگر در چنین شرایطی ما تعلل کنیم به طور حتم در میدان نبرد بازنده واقعی ما خواهیم بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دین و معارف اهل بیت (ع) در معرض خطر جدی بدخواهان و معاندان اسلام ناب قرار دارد، تصریح کرد: باید همه توان تبلیغی خود را بسیج کنیم تا مانع از تضعیف و تحریف دین از سوی دشمن در جامعه اسلامی شویم.

استاد حوزه علمیه با تأکید براین که روحانیت شیعه باید با تعامل و حضور پررنگ خود در میان مردم، پیشگامی خود در حفظ و گسترش ارزش‌های معنوی در جامعه را حفظ کند، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم برخی خلأ‌های موجود در جامعه موجب نفوذ و توطئه دشمنان و بدخواهان دین شود./950/پ310/ب1
ایمانی
ارسال نظرات